متن كامل خبر
شبیه سازی الکتریکی نوک انگشت

تاريخ خبر :  24/5/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  914

 محققان یک شبیه‌سازی الکترونیکی نوک انگشت  اختراع کرده‌اند که حس لامسه اجسامی را که پیش شما نیستند را شبیه‌سازی می‌کند. چه اتفاقی می‌افتاد که فقط قادر به دیدن محتویات روی صفحه کامپیوترتان نبودید و می‌توانستید آن‌ها را با یک پوست اضافه الکترونیکی لمس کنید.

 

تحقیقات در این زمینه توسط دانشمندان دانشگاه ایلینویز در حال انجام است و این دانشمندان امیدوارند که بتوانند این تحقیق را عملی کنند. جان راجرز و همکارانش در حال توسعه و ساخت دستگاهی به نام "شبیه ساز الکترولامسه" هستند که می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را به حس لامسه تبدیل کند. برای عملی کردن این تحقیق راجرز و گروهش یک مدار که قابلیت انعطاف پذیری دارد را بر روی سطح داخلی یک  لوله پلاستیکی شبیه انگشت دست انسان کشیده‌اند. به این ترتیب زمانی که انگشت خود را درون این لوله فرو می‌کنید، مدار با قسمت خارجی پوست انگشت شما تماس پیدا می‌کند. محرک با کمک رایانه و یک سنسور خارجی باعث تحریک حس لامسه شما می‌شود.

 

 

افراد زیادی در زمینه  تولید دستگاه‌های لمس الکتریکی فعالیت کرده‌اند اما این گروه اولین تیمی هستند که دستگاه لمس الکتریکی را با پوست ادغام کرده‌اند.  این دانشمندان با برقراری جریان الکتریکی در فرکانس‌های مختلف از طریق این تحریک کننده موفق به تحریک حس لامسه افراد مورد آزمایش شده‌اند.

 

در صورتی که فناوری راجرز و گروهش بهبود یابد، از لحاظ تئوری قادر به ساخت دستکش‌هایی خواهیم بود که توانایی‌های بالقوه جالبی دارند مانند دستکش‌هایی برای جراحی از راه دور یا اطلاع‌رسانی به نابینایان در هنگام خطر یا برای بازی‌های ویدئویی 


THE VERGE

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت