متن كامل خبر
تلفن‌های هوشمند، ماهواره‌های جدید ناسا

تاريخ خبر :  7/6/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  678

 ناسا در نظر دارد خط تولیدی برای ماهواره‌های کوچکی که “phonestate” نام دارد راه بیندازد. ساخت  این ماهواره‌های کوچک، نسبت به چیزهایی که در گذشته تولید می‌شد ارزان‌تر و آسان‌تر است. برای اینکار مهندسان از گوشی‌های هوشمند اندروئیدی استفاده می‌کنند. در یکی از نمونه‌های اولیه از تلفن‌ نکسوس وان اچ‌تی‌سی و در یک نمونه دیگر از نکسوس سامسونگ برای انجام بسیاری از دستورالعمل‌های کلیدی استفاده شده‌است.

 

 

ناسا در وبسایت خود توضیح می‌دهد که این تلفن‌های هوشمند، قابلیت‌های بسیاری برای انجام کارهایی که سیستم‌های ماهواره‌ای به آن نیاز دارند را دارا می‌باشد، مانند پردازنده‌های سریع، سیستم عامل چندمنظوره و منعطف، چندین سنسور کوچک، دوربین با کیفیت تصویر بالا،گیرنده GPS و چندین رادیو.

ناسا اضافه می‌کند که این روش به مهندسان این امکان را می‌دهد که به جای اینکه سعی در طراحی تکنولوژی مختص به خود و پیدا کردن راه حل‌هایی برای رفع نیازهای ماهواره‌ها و وسایل خود باشند قابلیت‌هایی که تکنولوژی‌های بازرگانی فراهم می‌کنند را ارزیابی کنند.

 

 

هزینه کلی برای ساخت یکی از این نمونه‌های اولیه ماهواره‌ای تقریباً 3500 دلار بود و ناسا امیدوار است که تا پایان سال جاری میلادی، 3 عدد از این ماهواره‌ها را به فضا بفرستد.


NASA

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت