متن كامل خبر
گوگل، دومین شرکت تکنولوژیک جهان

تاريخ خبر :  12/7/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  726

  سهم شرکت گوگل با رسیدن به قیمت 761 دلار رکوردی تازه خلق کرد و با پیشی گرفتن از مایکروسافت برای اولین بار دومین شرکت  تکنولوژیک جهان شد. ارزش گوگل در بازار سرمایه حدود 249.9 میلیارد دلار است که از ارزش مایکروسافت 2 میلیارد دلار بیشتر است.

 

گوگل از یک موتور جستجوی ساده که توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد طراحی شد آغاز به کار کرد و  تبدیل به غول جستجو، تبلیغات، و خدمات نقشه شد. و از مقطعی، توانست با اندروید در جایگاه اول سیستم عامل‌های هوشمند تلفن بایستد. 
 
امروزه دنیای کامپیوترهای سنتی با مشکلات زیادی دست به گریبان است و خدمات اَبری که به عنوان رقیبی جدید وارد شده تا نیاز به کامپیوترهایی با قدرت پزدارش بالا را مرتفع کند، چنان از طرف غول‌های تکنولوژیک جدی گرفته شده که دنیای آینده را بدون آن حتی نمی‌توان تصور کرد. در این بین، پایگاه گوگل در قلمرو اینترنت قدرتی مضاعف به این کمپانی می‌دهد و آن را آماده موفقیت‌های آینده می‌کند. 
 
در جایگاه اول این رده بندی شرکت اپل با ارزش 618.1 میلیارد دلار قرار دارد. اپل در سال 2010 با درآمد حاصل از فروش آیفون و آیپاد از مایکروسافت سبقت گرفت در جایگاه اول قرار گرفت.
 

bloomberg

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت