متن كامل خبر
انگشت جادوویی هر صفحه‌ای را لمسی می‌کند

تاريخ خبر :  3/8/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  979

انگشت جادویی هر سطحی را به سطح لمسی تبدیل می‌کند

 گروهی متشکل از محققین دانشگاه آلبرتا، دانشگاه تورنتو و شرکت اتودسک توانسته‌اند محصول جدیدی به نام انگشت جادویی خلق کنند. این محصول در قسمت انتهای انگشت قرار می‌گیرد و هر سطحی را بصورت مجازی به صفحه لمسی تبدیل می‌کند. از این روش می‌توان برای کنترل تلفن هوشمند بدون آنکه آن را از جیب خارج کرد، استفاده نمود. 

 

این محصول که هفته پیش در ۲۵‌مین همایش ای.سی.ام ACM در کمبریج معرفی شد، برروی انگشت نصب می‌شود و کنترل ابزار مورد نظر کاربر را بدون اینکه ابزار حاضر باشد، بدست می‌گیرد. یک کارایی این انگشت جادویی این است که تلفن در جیب شما قرار دارد و شما بتوانید با استفاده از حرکت انگشت از یک سمت به سمت دیگر مکالمه تلفنی برقرار کنید یا تماس را رد کنید و یا یک موزیک را پخش کنید.

انگشت جادویی شامل دو دوربین است، یک دوربین RGB  که توانایی تشخیص سطوحی مانند تی‌شرت، شلوار یا سطوح دیگر را دارد و دوربین دیگر که وظیفه تشخیص حرکت‌ها را برعهده دارد. کاربر می‌تواند دستورات مختلف حرکتی را برای این ابزار تعریف کند تا هر کدام یک عملیات خاص را برروی ابزار متصل به آن، اجرا کند.

انگشت جادویی دقت بسیار بالایی دارد و قادر به تشخیص ۳۲ نوع مختلف از پارچه با دقت ۹۸ درصد است. این بدین معناست که این وسیله برروی هر نوع پارچه و سطحی کار می‌کند. مهم نیست آن را برروی پیراهن یا شلوار یا میز خود حرکت دهید، دستورات شما برروی انواع مختلف سطوح به خوبی کار می‌کند.

این فناوری محدود به تلفن‌های هوشمند نمی‌شود، انگشت جادویی می‌تواند در ابزارهای مختلف استفاده شود. به عنوان مثال می‌توان از این فناوری در کنسول‌های بازی و شاید کامپیوترهای رومیزی و  غیره استفاده نمود.

 

autodesk

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت