متن كامل خبر
تلفن خود را با نوشیدنیتان شارژ کنید

تاريخ خبر :  24/11/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  937

 یکی از جدیدترین تولیدات شرکت Epiphany ابزار ذخیره‌سازی جدیدی به نام One Puck  است. این ابزار پرکاربرد بدون نیاز به اتصال به پریز برق همانطور که دمای نوشیدنیتان را حفظ می‌کند و از سرد شدن یا گرم شدن آن جلوگیری می‌کند تلفن همراهتان را هم شارژ می‌کند و انرژی مورد نیاز برای این کار را از موتور استرلینگ کوچکی که داخل آن تعبیه شده‌است می‌گیرد. این ابزار دارای دو سطح است، یک سطح قرمز برای نوشیدنی گرم و یک سطح آبی برای نوشیدنی سرد.

 

 

موتور استرلینگ یک موتور حرارتی است قابلیت بازدهی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارد و از آن‌ها برای کاربردهای خاص استفاده می‌شود. کاز استفاده شده در این موتور هیچوقت موتور را ترک نمی‌کند و به همین علت این موتورها بی صدا هستند. چرخه استرلینگ از یک منبع حرارتی خارجی که می‌تواند هر چیزی مثل بنزین، انرژی خورشیدی تا حرارت ناشی از پوسیدگی گیاهان باشد استفاده کند و هیچ احتراقی داخل سیلندرهای موتور رخ نمی‌دهد.

 

  

 

 

 

موتورهای استرلینگ از سال 1800 مورد استفاده قرار می‌گیرند و کار آن‌ها به گونه‌ای است که گرما را به صورت‌های دیگر انرژی تبدیل می‌کند. موتور استرلینگ تعبیه شده در این ابزار انرژی لازم جهت شارژ کردن را از دمای نوشیدنی‌ای که بر روی آن قرار می‌گیرد کسب می‌کند. آزمایشگاه شرکتEpiphany  نونه‌ی اولیه‌ای از این ابزار برای برای شارژ گوشی‌ها تولید کرده‌است اما هنوز مشخص نیست که چه مدت زمان لازم است تا گوشی با این وسیله شارژ شود. عوامل زیادی در مدت زمانی که برای این کار لازم است دخالت دارد برای مثال نوشیدنی چقدر سرد یا چقدر گرم باشد.


CNET


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت