متن كامل خبر
برچسب‌های بلوتوثی

تاريخ خبر :  9/12/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  721

 خیلی از ما در طول روز ممکن است به دنبال وسایل شخصی خود بگردیم، از عینک طبی گرفته تا دفترچه‌ها و اسناد مهم و از هواس پرتی خود شکایت می‌کنیم. برچسب‌های بلوتوثی می‌تواند کمک به همه افرادی باشد که همیشه به دنبال وسایلشان هستند.

 

این برچسب‌های بلوتوثی، برچسب‌های جمع و جوری با قطر 4.1 میلی‌متر هستند که با انواع گوشی‌های اندروئیدی و آیفون همگام می‌شود و به کمک امواج بلوتوث اشیاء مورد نظر را در فواصل 30 متری ردیابی می‎کند. باتری این برچسب‌ها حدود 1 سال دوام خواهد داشت و با توجه به برنامه‌ی ویژه‌ای که روی تلفن شما نصب می‌شود می‌توانید فاصله‌ی این برچسب‌ها را از تلفن خود یافته و هریک از آن‎ها را به صدا درآورید. 

برنامه‌ی StickNFind می تواند همانند یک رادار عمل کرده و اشیاء درون محدوده را لیست کند و یا اینکه به محض ورود یک شیئ یا حیوان خانگی علامت گذاری شده به محدوده برد برچسب ها، به شما اخطار دهد. و البته می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که هنگام خروج مورد علامت گذاری شده از برد رادار این برنامه، به شما اخطار لازم را بدهد.حتی می‌توانید تعیین کنید که در صورت دورشدن برچسب‌ها از فاصله‌ای خاص، اعلان ویژه‌ای را برای گوشی هوشمندتان ارسال شود. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به تخمین فاصله شما تا هر یک از برچسب ها اشاره کرد. البته این کار از طریق میزان قدرت امواج دریافتی صورت می گیرد و قابلیت ردیابی جهت را ندارد. 

 

 

یکی از کاربردهای جالب این برچسب، الصاق آن به  وسایل در هنگام سفرهای هوایی است. چرا که با نصب این برچسب برای تحویل بارتان دیگر لازم نیست کنار نوار نقاله حمل بار باایستید. زیرا به محض ورود کیف تان به محدوده برد اپلیکیشن، شما با خبر شده و برای برداشتن آن به کنار نوار نقاله می روید.

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت