متن كامل خبر
کنترل سیستم‌ها با دستبند بلوتوثی

تاريخ خبر :  13/12/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  778

 قابلیت کنترل سیستم‌ها با حرکات دست و بدن خیلی هیجان انگیز است. قبلاً دستگاه‌هایی مانند کینکت را شاهد بودیم که در گوشه‌ای قرار می‌گرفتند و شما مجبور بودید در مقابل دوربین‌ آن حرکت کنید تا از شما دستور بگیرد. ابزارهایی مانند Leap Motion هم ابداع شده‌اند که می‌توانند حرکات ظریف‌تری را حس و تفسیر کنند و از حسگرهای تصویری مبنی بر مادون قرمز استفاده می‌کند و محدودیت‌های خودش را دارد  اما محصول جدید آزمایشگاه Thalmic  از راه دیگری از استفاده می‌کند. دستبند بلوتوثی Myo دور دست شما بسته می‌شود و با استفاده از سنسورهای حرکتی و خواندن پالس‌های الکتریکی ماهیچه‌های شما و فرستادن این پالس‌ها با بلوتوث 4.0 کنترل حرکتی را امکان پذیر می‌کند.

 

تیم آزمایشگاه Thalmic در این باره می‌گوید: وقتی ماهیچه‌های کاربر حرکت می‌کند،دستگاه می‌تواند تغییرات حرکات دست را  و اینکه هر پالس مربوط به کدام انگشت است را تشخیص دهد و دنبال کردن موقعیت فضای دست و بازو حرکات را در تمام جهات تشخیص دهد.

 

بنا به اخبار این دستبند بلوتوثی هم با ویندوز و هم سیستم عامل مک کار می‌کند و به زودی قابل استفاده برای سیستم‌های ios و اندروئید هم خواهد بود.  


Cnet

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت