متن كامل خبر
گیرنده‌های خورشیدی جدید IBM

تاريخ خبر :  5/2/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  713

 گیرنده‌های خورشیدی امروزی می‌توانند انرژی زیادی را در یک مکان متمرکز کنند و سپس خود را خنک کنند. گروهی از محققین IBM در حال کار روی گیدنده‌ی جدیدی هستند که می‌تواند قدم بزرگی در بهره‌وری از انرژی خورشیدی بردارد و از آسیب‌های احتمالی اجتناب کند. صدها تراشه‌ی نوری (Photovoltaic) که انرؤی را روی مرکز بشقاب گیرنده متمرکز می‌کنند توسط ریز کانال‌های مشابه آبی خنک می‌شوند و این امر از آتش گرفتن این گیرنده جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که هر تراشه تا 2000 انرژی خورشیدی را به صورت امن متمرکز کند.

 

این گیرنده هم‌چنین وعده‌ی استفاده بیشتر از نور خورشید را می‌دهد. از آنجاییکه ریزکانال‌ها باید بیش از نیمی از گرمای بلف شده را جذب کنند آب داغ آنها می‌توانند تصفیه شده و به صورت آب آشامیدنی و یا آب داخل دستگاه‌های تهویه تبدیل شود.

 

 

همانطور که شاید تصور کرده باشید IBM به چیزی بیشتر از تنها مزایای زیست محیطی فکر می‌کند. آن‌ها می‌توانند برای تولید 25 کیلو وات انرژی الکتریکی از دستگاه‌های ساده‌تری استفاده کنند که هزینه‌ای به مراتب کمتری داشته باشند. با این حال آن‌ها می‌کوشند تا با گیرنده‌های خورشیدی جایگرینی اقتصادی‌تری برای نیروی ذغال سنک و سایر انرژی‌های فسیلی بیابند.


منبع مطلب

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت