متن كامل خبر
موبایلی که خودش را تغییر شکل می‌دهد

تاريخ خبر :  11/2/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1143

 در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی در رابطه با نمایشگرهای منعطف و دستگاه‌های خمیده بود. آخرین دیدگاه درباره‌ی اینکه این هندست ‌ها تا چه اندازه می‌توانند منعطف باشند در دانشگاه کوئین کانادا در حال توسعه است و در کنفرانسی که دیروز در پاریس برگذار شد محققان این دانشگاه نمونه‌ی اولیه تلفن خود به نام مور را به نمایش گذاشتند. این دستگاه بر خلاف دیگر نمونه‌های دستگاه‌های منعطف که توسط دست خمیده می‌شوند و به شکل‌های دیگر در می‌آیند این موبایل می‌تواند خودش تغییر شکل دهد. 

 

این دستگاه از نمایشگر باریک، منعطف الکتروپورتیک که توسط کمپانی بریتانیایی پلاستیک لاجیک ساخته شده‌است استفاده می‎کند. این نمایشگر منعطف سیاه سفید یک شبکه سیم‌کشی حافظه دارد که وظیفه تغییر شکل دستگاه را به عهده دارد. کاربر می‌تواند تعیین کند که این شبکه تغییر شکل دهنده قالب‌های مختلف دستگاه را برای چه مواقعی بازسازی کند. به عنوان مثال شما می‌توانید تعیین کنید که با رسیدن پیامک گوشه سمت چپ و بالای موبایل خم شود یا اینکه کل دستگاه با دریافت تماس تلفنی به سمت مرکز خم شود.

 

 

دکتر روئل از دانشکده کامپیوتر دانشگاه کوئین و توسعه دهنده اصلی دستگاه، می گوید: "یکی از مشکلات آگاه سازی‌های بی صدا این است که کاربران اکثرا وقتی تلفن را در دست ندارند، آنها را از دست می دهند و توجه شان جلب نمی شود. اما با این تلفن شما می‌توانید تلفن را روی میز بگذارید و تغییرات شکل ظاهری آن، تلاش دیگران برای تماس با شما را به اطلاع تان برساند." 

 

منبع مطلب

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت