متن كامل خبر
3 زن ایرانی در لیست 30 زن برتر تکنولوژی

تاريخ خبر :  29/2/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1520

 زنان در عرصه‌ی صنعت تکنولوژی کمتر فعال هستند. کمتر از 10% زنان هستند که در این صنعت سرمایه گذاری می‌کنند و زنان 2 برابر مردان از دنیای تکنولوژی کناره‌گیری می‌کنند. همچنین تعداد محدودی از زنان هستند که رشته‌ی مهندسی به خصوص نرم افزار را دنبال کنند اما آن‌هایی که وارد این صنعت می‌شوند کارهای مهم و فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند.

 

چندی پیش سایت بیزینس اینسایدر 30 زن برتر در زمینه‌ی تکنولوژی را معرفی کرد. این زنان جوان و موفق در صنعت تکنولوژی شما را با نقش‌های متفاوتی که ایفا می‌کنند متعجب خواهند کرد؛ از سرمایه گذاری و بنیانگذاری تا مهندسی.

 

در میان این 30 زن نام 3 زن ایرانی نیز به چشم می‌خورد، در ادامه با این 3 ایرانی موفق آشنا خواهیم شد؛

ثریا دارابی که 25امین فرد در این لیست است یک کارآفرین 29 ساله است. دارابی به تازگی کار روی زَدی را آغاز کرده‌است. زَدی هنوز کاملاً رونمایی نشده‌است اما طرح آن ارائه شده و ارزش سهام آن 1.35 میلیون دلار برآورد شده‌است. قبل از شروع این پروژه دارابی در به عنوان یکی از موسسان فوداسپاتینگ مطرح شد که یک راهنمای جغرافیایی محلی برای پیدا کردن محل مناسب برای غذا خوردن می‌باشد.

 

این زن موفق ایرانی کارش را از نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال رسانه‌ها آغاز کرد. مدرک دانشگاهی او در زمینه IT نیست. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات انگلیسی از دانشگاه جورج تاون است. ثریا دارابی در حال حاضر استراتژیست یک شبکه خبری در آمریکا هم است.

 

در هفدهمین شماره این لیست نام یکی دیگر از زنان موفق ایرانی پریسا تبریز به چشم می‌خورد. او که 29 سال سن دارد مسئولیت تامین امنیت اطلاعاتی تیم مهندسی گوگل را به عهده دارد و در پیشرفت امنیت آرایه‌‎های گوگل متمرکز است. او رهبر تیم هکرهایی است که گوگل آن‌ها را استخدام کرده‌است و دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ایلینویز گذراند.

 

و هشتمین نفر این لیست ایرانی دیگری به نام رکسانا ورزا است. این زن موفق 29 ساله مسئول اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های مایکروسافت در اروپاست که یکی از این طرح‌ها بیزاسپارک است و کلاً اجرای این طرح به عهده ورزا است. او قبل از پیوستن به مایکروسافت به عنوان ویرایشگر در تک کراجچ فرانسه مشغول به کار بود. او نائب رئیس سازمان توسعه کسب و کار و مشارکت بانوان در فناوری جهانی در کشورهای انگلستان و فرانسه است.

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت