متن كامل خبر
سیستم تصفیه توالت به عنوان سلول سوخت هیدروژنی

تاريخ خبر :  10/10/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  888

به عنوان بخشی از پروژه ی گسترده تر توالت خودکفا، محققان سلول الکترولیز مخزن انرژی را برای تصفیه کردن آب و استفاده مجدد توسعه دادند.


 روش های الکتروشیمیایی برای تصفیه آب ناشناخته نیستند، اما تمرکز اغلب آنها در فاضلاب مناطق صنعتی توسعه یافته است. مایکل هافمن (Michael Hoffmann) و همکارانش از موسسه فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology) در آمریکا، امیدوارند که روش جداسازی الکتروشیمیایی آب در تصفیه فاضلاب انسانی را همزمان، برای تولید گاز هیدروژن و در نهایت به مناطقی با زیرساخت های توسعه نیافته معرفی کنند.


هافمن می گوید الهام این کار، از پژوهش آنها در تولید سوخت های خورشیدی سرچشمه می گیرد: «این به سادگی و از تخلیه اکسیژن تولید شده در طی جداسازی آب دانسته نشد. ما می خواستیم از گونه های واکنش پذیر اکسیژن تولیدی برای اکسید شدن آلودگی های شیمیایی آلی موجود در فاضلاب استفاده کنیم.»


یک الکترود دی اکسید تیتانیوم با ناخالصی بیسموت، در مرکز یک واکنش الکتروشیمیایی است تا علاوه بر هیدروژن، مجموعه ای از گونه های واکنش پذیر اکسیژن نیز تولید شود که با یون های کلرید در ادرار، برای تولید گونه های واکنش پذیر کلر واکنش نشان می دهند. با کشتن هر باکتری یا ویروس موجود در فاضلاب، آب ضد عفونی شده برای شستشوی توالت و یا آبیاری کشاورزی مناسب خواهد بود.


دیوگو سانتوس (Diogo Santos)، متخصص جداسازی الکتروشیمیایی آب در دانشگاه لیسبون (University of Lisbon) پرتغال می گوید: « این مطالعه پیشرفت های مهمی در استفاده از علاج الکتروشیمیایی، برای تبدیل زباله به انرژی در روشی ساده و کم هزینه به ارمغان می آورد.»

 

مطالعه مقاله اصلی


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت