متن كامل خبر
جامع‌ترین بانک اطلاعاتی الکترونیکی علوم زیستی کشور راه‌اندازی شد

تاريخ خبر :  25/1/1389 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  714

خبرگزاری فارس: مسئول بانک نرم‌افزاری علوم زیستی مرکز نخبگان گفت: فاز اول بزرگ‌ترین و جامع‌ترین بانک اطلاعاتی الکترونیکی علوم زیستی کشور در مرکز نخبگان شهید فهمیده غرب کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز نخبگان شهید فهمیده، جواد محمودی امروز اظهار داشت: جامع‌ترین بانک اطلاعاتی الکترونیکی علوم زیستی کشور به منظور دسترسی آسان و قابل استناد به آخرین مراجع علوم زیستی راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی شاخه‌های مختلفی از علوم زیستی همچون داروشناسی، فیزیولوژی، سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، علوم تشریحی، طب مکمل و گیاهان دارویی، بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی را شامل می‌شود.
مسئول بانک نرم‌افزاری علوم زیستی مرکز نخبگان در ادامه از وجود فیلم‌های آموزشی در کنار سایر امکانات این بانک اطلاعاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این بانک نرم‌افزاری علاوه بر این شاخه‌ها در فازهای بعدی به نرم‌افزارها و مرجع‌های مورد نیاز نخبگان و محققان در شاخه‌های دیگر علوم زیستی مجهز می‌شود.
محمودی ادامه داد: این بانک اطلاعاتی در برخی از شاخه‌ها همچون داروشناسی دارای کامل‌ترین مراجع موجود است که در دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج از کشور تدریس می‌شوند.
وی، استفاده از این نرم‌افزار را برای محققان و پژوهشگران کاملا رایگان اعلام کرد و گفت: این بانک اطلاعاتی کار محققان را برای انجام پژوهش‌ها و دسترسی به مراجع معتبر علمی به روز، تسریع و تسهیل کرده است.
مسئول بانک نرم‌افزاری علوم زیستی مرکز نخبگان اظهار داشت: مطالعات اولیه و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی بر حسب نیاز کارگروه از شش ماه پیش با همکاری دبیر کارگروه علوم زیستی، اعضای این کارگروه و مرکز نخبگان شهید فهمیده غرب کشور آغاز شد.
محمودی افزود: در جمع‌آوری و تدوین این اطلاعاتی از آخرین ویرایش‌های مراجع موجود استفاده شده و در این بانک اطلاعاتی گنجانده شده است.
وی همچنین در خاتمه تاکید کرد: به‌روز رسانی مداوم این بانک اطلاعاتی در طول زمان از اولویت‌های مرکز نخبگان شهید فهمیده خواهد بود.


      منبع خبر : فارس

بازگشت