متن كامل خبر
ویتامین «d» هورمون است

تاريخ خبر :  22/4/1389 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  671

پژوهشگران در یک تحقیق جدید اعلام کردند: ویتامین «d» در واقع یک هورمون است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این محققان ادعا کرده‌اند: ویتامین d در واقع هرگز یک ویتامین نیست بلکه هورمونی است که بدون هیچ گونه کمکی از جانب نور خورشید در درون بدن ساخته می‌شود. یک گروه از محققان بین‌المللی این تحقیق را انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش میزان ویتامین d در رژیم غذایی زندگی مدرن امروزی بر اساس یک باور عمومی است که در واقع ناشی از درک اشتباه از عواقب احتمالی آن است.

پروفسور تریوور جی مارشال استاد دانشگاه موردوج در استرالیا در این باره خاطرنشان کرد: آنچه در تحقیقات اخیر ما مورد تایید قرار گرفته این است که ویتامین d نوعی هورمون است که خود بدن به تنهایی آن را می‌سازد. به این ترتیب سیستم کنترلی هورمونی بدنهای ما از جانب مقادیر بیرونی ویتامین d که داخل بدن می‌شوند، مغلوب شده است.

پروفسور مارشال در ادامه تاکید کرد که اگر می‌خواهید کاملا سالم باشید هیچ نیازی به خوردن ویتامین d و دریافت این ماده از راه دستگاه گوارشی و هضم آن ندارید. بنابراین از این پس احتیاجی به تهیه مکمل‌های گرانقیمت این ویتامین نخواهید داشت و هم چنین لازم نیست که برای تولید این ویتامین در بدن حمام آفتاب بگیرید. این پروفسور استرالیایی تاکید کرد: ما نشان داده‌ایم که تمام اشکال ویتامین d توسط خود بدن قابل تولید شدن هستند و بدن انسان توانایی آن را دارد که تولیدات درونی خود را از این لحاظ تنظیم کند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت