متن كامل خبر
شیمی‌درمانی موضعی، تاثیر بیشتری در کوچک‌تر کردن تومور‌های سرطانی دارد

تاريخ خبر :  24/12/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  930

شیمی‌درمانی سال‌های بسیاری است که از برای درمان سرطان استفاده می‌شود، ولی اثرات جانبی و عوارض آن بر سایر بافت‌های بدن بسیار زیاد است.


کوچک‌تر کردن تومورهای سرطانی با انتقال دارو به‌صورت موضعی با ترکیبی از امواج فراصوت، نانوذراتِ حساس به دما و ام-آر-آی امکان‌پذیر شد. ماریسکا دو اسمت (Mariska de Smet) از دانشگاه فنی آیندهُون (Eindhoven University of Technology) در تحقیقات دوره‌ی دکتری خود موفق شد این موضوع را نشان دهد. تحقیقات اسمت نشان می‌دهد که این گونه درمان تاثیر بیشتری نسبت به شیمی‌درمانی معمولی دارد. همچنین از ویژگی‌های شیمی‌درمانی موضعی به این روش این است که میزان دارویی که به بافت سرطانی می‌رسد قابل اندازه‌گیری است.

 

شیمی‌درمانی سال‌های بسیاری است که از برای درمان سرطان استفاده می‌شود، ولی اثرات جانبی و عوارض آن بر سایر بافت‌های بدن بسیار زیاد است. تاثیر سمی این داروها بر سایر بافت‌های سالم نیز تاثیر ناگواری دارند و این مساله باعث شده که محققان سعی در این داشته باشند که این دارو حتی‌الامکان که بافت‌های غیرسرطانی نرسد. دانشمندان مدت‌هاست که سعی دارند با استفاده از نانو-انتقال‌گرها داروهای ضدسرطانی را به تومورها منتقل کنند.

 

اسمت امروز از پایان‌نامه‌ی دکتری خود دفاع و با همین موضوع دفاع کرد.


منبع اصلی: http://www.sciencedaily.com


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت