متن كامل خبر
غیر فعال شدن پاسخ سیستم ایمنی توسط باکتری معده

تاريخ خبر :  21/6/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1169

تحقیقات جدید ارائه شده در مجمع این هفته ی کنفرانس پاییزه میکروب شناسی عمومی، درک روشن تری از چگونگی دستکاری سیستم ایمنی بدن انسان توسط اچ. پیلوری می دهد.


 هلیکوباکتر پیلوری (Helicobacter pylori) که عفونت مادام العمر در معده انسان ایجاد می کند، در برخی موارد می تواند منجر به زخم اثنی عشری و یا سرطان معده شود.


محققان دانشگاه ناتینگهام ، (University of Nottingham) نشان داده اند که اچ. پیلوری (H. pylori) تولید شدن طبیعی hβD1 در بدن انسان را سرکوب می کند، که یک عامل ضد میکروبی موجود در پوشش معده است و به جلوگیری از عفونت های باکتریایی یاری می رساند.


با نمونه برداری از بافت معده 54 بیمار در مرکز پزشکی کوئینز (Queens Medical Centre)، مشخص شد که hβD1 بیماران عفونی شده با اچ.پیلوری، نسبت به بیماران غیر عفونی ده برابر کمتر است. آنها با کمترین مقدار hβD1 دارای بیشترین باکتری ها در پوشش معده خود بودند.


تحقیقات قبلی نشان می دهد که التهاب مزمن در پوشش معده به شدت با سرطان معده مرتبط است. تخمین زده شده که نیمی از جمعیت جهان در پوشش مخاطی معده خود، اچ.پیلوری دارند. عفونت در اغلب افراد، بدون علامت است، هر چند تنها 1 تا 2 درصد از افراد آلوده به سرطان معده دچار می شوند.
به دلیل آنکه این بیماری اغلب دیر، و هنگامی که سرطان در مراحل پیشرفته است تشخیص داده می شود، درصد زنده ماندن پایین خواهد بود.


کتی کوک (Katie Cook)، ارائه دهنده این پژوهش می گوید: « برای شناسایی افرادی که احتمالا از سرطان معده رنج می برند، ما به درک چگونگی تعامل اچ.پیلوری با سلول های پوششی معده نیازمندیم. 
ما به ترکیب این کار با آنچه که توسط همکاران ما انجام شده، به منظور توسعه یک تست تشخیصی برای پیش بینی خطر آتی گسترش ابتلا به سرطان معده امیدواریم.»

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت