متن كامل خبر
نورون هوشمند: انجام محاسبات توسط دندریت های نورونی منفرد

تاريخ خبر :  8/8/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  983

رکورد مستقیم از دندریت یک سلول هرمی در قشر بصری مغز سالم موش


هنگامی که به عقربه های ساعت و یا خیابان های روی نقشه نگاه می کنید، مغز شما محاسباتی را برای جهت گیری انجام می دهد. پژوهش جدیدی از دانشمندان UCL نشان داده که شاخه های میکروسکوپی نورون ها به نام «دندریت ها» این محاسبات را انجام می دهند.


در این پژوهش، که نشریه "نیچر" به چاپ رساند و توسط دانشمندانی از موسسه تحقیقات پزشکی ولفسون (Wolfson Institute) در UCL، آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی MRC در کمبریج (Cambridge) و دانشگاه کارولینای شمالی (University of North Carolina) انجام گرفت، نورون ها را در مناطقی از مغز موش که مسئول پردازش ورودی های بصری از چشم هستند، مورد بررسی قرار داده اند.


دانشمندان به موفقیت مهم و غیرمنتظره ای دست یافتند: ایجاد رکوردهای الکتریکی و بصری فوق العاده چالش برانگیزی که بطور مستقیم از دندریت های کوچک نورون ها در مغز سالم به دست آمد، در حالی که مغز به پردازش اطلاعات بصری می پرداخت.
این رکوردها آشکار ساخت که با تحریک بصری، سیگنال های الکتریکی ویژه ای در دندریت ها تولید می شود که خواص محرک بصری را تنظیم می کند.


پروفسور مایکل هاسر (Michael Hausser) نویسنده اول مقاله اظهار داشت: « این ویژگی جدید از دندریت ها یک عنصر مهم را به "جعبه ابزار" محاسباتی در مغز می افزاید. این نوع پردازش دندریتیک به احتمال زیاد در گستره مناطق مغزی گونه های مختلف حیوانات، از جمله انسان است. به این ترتیب از دندریت به عنوان دستگاه های محاسبات مینیاتوری برای شناسایی و تقویت انواع خاص از ورودی استفاده می شود.»
 


شبکه ای از سلول های عصبی هرمی در قشر مغزی که با استفاده از یک برنامه کامپیوتری شبیه سازی

و از معماری زیبا دندریتیک از سلول های هرمی واقعی گرفته شده است.

 

 

منبع : Biologynews


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت