متن كامل خبر
نوشیدن آب همراه با لیموی تازه و کمک به نگه‌داری مایعات بدن روزه دار

تاريخ خبر :  11/6/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1672

  نرسیدن آب کافی به بدن منجر به ناراحتی‌های کلیوی می شود و چنان‌چه در طولانی مدت آب و مایعات کافی به بدن نرسد، زمینه‌ی تشکیل سنگ‌های کلیوی در فرد فراهم می‌شود

نوشیدن آب همراه با لیموی تازه و کمک به

نگهداری مایعات بدن روزه‌دار


  ‌‌
 

 

نرسیدن آب کافی به بدن منجر به ناراحتی‌های کلیوی می شود و چنان‌چه در طولانی مدت آب و مایعات کافی به بدن نرسد، زمینه‌ی تشکیل سنگ‌های کلیوی در فرد فراهم می‌شود.

عضو انجمن تغذیه‌ی ایران گفت: نوشیدن آب همراه با لیموی تازه به نگه‌داری آب و مایعات بدن کمک می کند که این امر به خصوص در سلامت نوجوانان روزه دار بسیار حایز اهمیت است.

«ناهید شوقی» کارشناس تغذیه و رژیم‌های درمانی در گفت و گو با خبرنگار« ایرنا» با ارایه‌ی توصیه هایی برای نوجوانان روزه‌دار گفت: مصرف آب و مایعات کافی نقش مهمی در سلامت نوجوانان دارد و نوجوانانی که اقدام به روزه داری می کنند در زمان‌های افطار و سحر بهتر است برای نگه داری مایعات بدن ، آب را همراه با لیموی تازه بنوشند.

وی با بیان این‌که در طول دوران روزه‌داری بهتر است نوجوانان از فعالیت‌های ورزشی شدید خودداری کنند گفت: فعالیت شدید بدنی باعث تعریق زیاد و از دست رفتن آب بدن می شود. این کارشناس تغذیه اضافه کرد: نرسیدن آب کافی به بدن منجر به ناراحتی‌های کلیوی می شود و چنان‌چه در طولانی مدت آب و مایعات کافی به بدن نرسد، زمینه‌ی تشکیل سنگ‌های کلیوی در فرد فراهم می شود.

«شوقی» اظهار داشت: هرم غذایی نوجوانان روزه دار باید به گونه ای باشد که کلیه‌ی مواد و ویتامین های مورد نیاز آنها را تامین کند و مواد مورد نیاز آن‌ها در همان دو وعده‌ی غذایی سحر و افطار گنجانده شود. وی گفت: برخی از مواد غذایی همچون حلوا، شله زرد، شیرینی‌ها، شکر و نان‌های سفید ارزش غذایی زیادی ندارند و صرفا انرژی دهنده هستند، بنابراین بهتر است نوجوانان روزه دار صرفا به فکر تامین انرژی نباشند و از موادی که ارزش غذایی بیش‌تری دارند هم‌چون نان‌های سبوس دار بیش تر مصرف کنند.

کارشناس تغذیه و رژیم‌های درمانی اضافه کرد: نوجوانان باید مواد غذایی هم چون میوه و سبزی، گوشت، مواد پروتئینی ، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات را به میزان بیش‌تری در برنامه ی غذایی افطار و سحر خود جای دهند. عضو انجمن تغذیه‌ی ایران یادآور شد: علاوه بر این به نوجوانان توصیه می شود برای تامین مایعات و ویتامین‌های مورد نیاز بدن، به میزان بیش‌تری آب میوه در وعده های سحر و افطار بنوشند.

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت