متن كامل خبر
کشف ژن کشنده‌ی طبیعی بیماری‌ها

تاريخ خبر :  27/6/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1128

  سلول‌های NK همانند گلبول‌های سفید خون عمل می‌کنند

کشف ژن کشنده‌ی طبیعی بیماری‌ها

 


  ‌‌
 

 

سلول‌های NK همانند گلبول‌های سفید خون عمل می‌کنند

دانشمندان انگلیسی طی مطالعاتی ژن اصلی کمک‌کننده به سیستم ایمنی بدن در دفاع از بیماری‌ها موسوم به کشنده طبیعی بیماری‌ها را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه سلطنتی لندن در مطالعات خود یک ژن اصلی را که به سیستم ایمنی بدن در دفاع از بیماری ها کمک می کند کشف کردند. دانشمندان در تبیین عملکرد این ژن می گویند: این ژن موجب می شود انشعاب سلولهای داخل خون به یک مدافع طبیعی در بدن تبدیل شوند، آن ها این ژن را کشنده طبیعی بیماری ها یا (NK) نامیده اند. محققان انگلیسی این تحقیق را بر روی موشهایی که فاقد این ژن(E4 BP4) بودند انجام دادند.

یافته حاکی از آن است که سلولهای NK همانند گلبولهای سفید خون عمل می کنند و به عنوان خط اول برای دفاع بدن، به سرعت تومورهای سلولی، ویروسها و عفونت‌های باکتریایی را ازبین می برند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ژن E4 BP4 تولید این سلولها را از انشعابات سلول خون در مغز استخوان کنترل می‌کند.

محققان با این کشف امیدوار به تولید داروهایی با قابلیت افزایش تولید سلولهای NK (کشنده طبیعی بیماری ها) و ایجاد راههای جدید برای تولید این سلولها با پتانسیل ازبین بردن سلول های سرطانی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت