متن كامل خبر
بيستمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود

تاريخ خبر :  23/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  922

اولین نشست خبری بيستمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه های جمعی و علیرضا رضاداد، دبير جشنواره در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري کانون دانش آموزی(پانا)، عيلرضا رضاداد، دبير جشنواره در جمع خبرنگاران از تاخیر به وجود آمده در برگزاری این نشست عذرخواهی کرد و علت این تاخیر را تغییر معاونت سینمایی دانست و افزود: امسال 206 فيلم در جشنواره حضور دارند كه از اين تعداد 59 فيلم بلند سينمايي و بقيه آثار كوتاه، نيمه بلند، ويديویي، مستند و پويانمايي هستند و 65 فيلم ايراني و 141 فيلم خارجي در بخش‌هاي مختلف جشنواره به نمايش در مي‌آيد.
همچنين در جشنواره امسال 41 كشور با 141 فيلم در بخش‌هاي مختلف جشنواره حضور دارند و در همین راستا شاهد حضور 45 ميهمان خارجي به عنوان داور و عوامل فيلم‌هاي جشنواره هستیم كه با داوران 41 كشور مشاركت دارند.

image-j.jpg


وي ادامه داد: داوران بخش بين‌المللي از كشورهاي تونس، دانمارك، كانادا، لهستان، بلغارستان و دو نفر از ايران انتخاب شده اند. داوران بخش آسيا از كشورهاي فلسطين، لبنان، قزاقستان و چين همچنين داوران كودك و نوجوان از كشورهاي آلمان، فلسطين، يونان، سريلانكا و ايران انتخاب شده اند.
دبير جشنواره ابراز کرد: بلغارستان، انگلستان، آمريكا، كرواسي، آلمان، سوئد، كره، استراليا، استوني، اروگوئه، ژاپن، اتريش، فرانسه، سوئيس، ايتاليا، هلند، دانمارك و نروژ از كشورهاي شركت ‌كننده در جشنواره هستند.
رضا داد افزود: اين رويداد در 22 بخش اصلي و نمايش‌هاي ويژه برگزار مي‌شود؛ سينماي بين‌الملل با 16 فيلم در بخش مسابقه و 8 فيلم در بخش خارج از مسابقه، سينماي آسيا با 11 فيلم در بخش مسابقه و 3 فيلم در بخش خارج از مسابقه، مسابقه سينماي ايران با 10 فيلم، فيلم‌هاي كوتاه بين‌الملل با 18 فيلم در بخش مسابقه و 5 فيلم در بخش خارج از مسابقه، آثار ويديویي كوتاه و نيمه بلند بين‌الملل با 21 اثر در بخش مسابقه و 8 اثر در بخش خارج از مسابقه، مسابقه آثار ويديويي كوتاه و نيمه بلند ايران با 16 اثر، آثار ويديويي كوتاه و نيمه بلند ايران خارج از مسابقه با 7 اثر در اين جشنواره حضور دارند.
وی ادامه داد: در بخش نمايش‌هاي ويژه جشنواره نيز برنامه‌هايي چون گراميداشت «هانس كريستين آندرسن»، «هوشنگ مرادي كرماني» و «مجيد مجيدي»، آثار ويديويي بين‌الملل، آثار مستند سينماي ايران، بانوان صدر اسلام آثار پويانمايي «زينب زمزم»، «چشم انداز سينماي پويانمايي معاصر مجارستان»، «چشم‌انداز پويانمايي بوردو» نمونه آثار پويانمايي «ادبيات روسيه»، «سينماي كودك و اقتباس ادبي»، «بهتره همه بچه‌ها ببينند» و «نمونه آثار پويانمايي موسيقايي ايران» و «كارگاه فيلمنامه‌نويسي الكساندر ميتا» در نظر گرفته شده است.
اضافه بر آن هشت نشست تخصصي با حضور دست‌اندركاران و كارشناسان حوزه سينماي كودك در طول برگزاري جشنواره فيلم‌هاي كودكان برگزار مي‌شود.
فيلم‌هاي جشنواره نيز در 5 سالن سينما؛ ساحل، ايران، سپاهان يا فرهنگ، خانواده و قدس به نمايش در مي‌آيد، البته سانس 13 تا 15 نمايش فيلم‌ها به دليل استقبال ضعيف مخاطبان در سال‌هاي گذشته حذف شده و نمايش فيلم‌ها از ساعت 16 آغاز مي‌شود تا ساعت 30/23 ادامه دارد.
همچنين آثار مربوط به بخش‌هاي مختلف مسابقه سينماي ايران در دو نوبت به نمايش در مي‌آيد و 20نوبت نمايش صبح سينماهاي ساحل، ايران، خانواده و سپاهان به همراه سينما فرهنگ كه متعلق به آموزش و پرورش است، در اختيار مخاطبان دانش‌آموز قرار می گیرد و هدايايي به آن‌ها اهدا مي‌شود.
او در انتها گفت: كليه مدارس علاقه‌مند به شركت در جشنواره فيلم كودك مي‌توانند از روز 23 شهريور ماه جاري درخواست‌هاي خود را به دفتر اجرايي جشنواره در شهر اصفهان ارائه كنند و از روز اول مهر ماه براي رزرو سينما و فيلم مورد علاقه خود اقدام كنند.


      منبع خبر : پانا

بازگشت