متن كامل خبر
اعلام فهرست افراد معاف از کنکور

تاريخ خبر :  23/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1353

معاون سازمان سنجش کشور ، آخرين فهرست افراد معاف از کنکور را اعلام کرد. محمدحسين پورکاظمي گفت : تمامي کساني که در رشته هاي رياضي ، فيزيک ، کامپيوتر ، نجوم ، ادبيات و... جزوالمپيادي ها هستند ، اعم از آن که مدال آورده باشند يا خير ، از شرکت در کنکور معاف هستند.

وي افزود: 2نفر از قاريان قرآن نيز که در مسابقات بين المللي مدال کسب کرده باشند ، مي توانند بدون کنکور در رشته هاي قرآن ، الهيات و حديث به دانشگاه راه يابند. همچنين 2نفر از کارگران نمونه نيز از جمله کساني هستند که جزو معافين شرکت در کنکور محسوب مي شوند.

معاون سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ورزشکاراني که در المپيک و مسابقات بين المللي ، مدال جهاني و المپياد به دست بياورند، مي توانند بدون کنکور در رشته هاي تربيت بدني به دانشگاه هاي کشور راه يابند.پورکاظمي درخصوص اين که آيا برگزيدگان جشنواره خوارزمي از شرکت در کنکور معاف هستند ، گفت : نفرات اول تا سوم جشنواره خوارزمي در صورتي که دانشگاهي به آنان پذيرش دهد ، مي توانند ادامه تحصيل دهند اما معاف از کنکور نيستند و فقط براي آنان در کنکور امتيازي در نظر گرفته مي شود.

وي درباره اين خبر که برگزيدگان مسابقات کار دانش نيز بدون کنکور پذيرفته مي شوند ، به فارس گفت : هنوز چنين خبري به ما اعلام نشده ، اما به طور کلي سازمان سنجش ، مجري طرحهايي است که آموزش و پرورش پس از تصويب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، به اين سازمان ارائه کند.


      منبع خبر : جام جم

بازگشت