متن كامل خبر
ایجاد نشاط در مدارس با مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌ها

تاريخ خبر :  22/12/1396 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  511

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: وقتی برنامه‌ها با مشارکت دانش‌آموزان به‌صورت عملی انجام می‌شود، شادی و نشاط را در فضای مدرسه به وجود می‌آورد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: موضوع اتفاقات چهارشنبه آخر سال، یکی از دغدغه‌های مردم است و ما وظیفه‌مان در این خصوص، آموزش و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان است.
 
وی ادامه داد: تلاش ما این است که ایمنی و سلامت دانش‌آموزان را حفظ کنیم و در این راستا آگاهی بخشی به دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد و امیدواریم شاهد مسائل تلخ و ناگوار در چهارشنبه آخر سال نباشیم.
 
کاظمی به موضوع توجه به «شادی» در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه شاد به برنامه‌ای اطلاق می‌شود که دانش‌آموزان با شادی و نشاط در آن شرکت می‌کنند که یکی از آن‌ها، آموزش مهارت‌های مختلف است زیرا روحیه دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد.
 
وی، تئاتر‌های مدرسه‌ای و مشارکت در مدیریت مدرسه را از نمونه برنامه‌های شادی‌آفرین ذکر کرد و افزود: وقتی برنامه‌ها با مشارکت دانش‌آموزان به‌صورت عملی انجام می‌شود، شادی و نشاط در فضای مدرسه به وجود می‌آورد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه شادی و نشاط صرفاً به معنای برنامه خاصی نیست، بیان داشت: بسیاری از برنامه‌ها می‌تواند شادی و نشاط ایجاد کند به شرطی که دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها، مهارت یاد بگیرند و مشارکت مستقیم داشته باشند یعنی بتوانند احساسات خود را ابراز کنند و تحرک در زمینه آن فعالیت داشته باشند.


      منبع خبر : فارس

بازگشت