متن كامل خبر
برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان پایه دوازدهم در تابستان

تاريخ خبر :  31/2/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  558

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از جذب ۱۷ هزار و ۳۰۰ نیرو در دوره‌های مختلف تحصیلی در آزمون استخدامی امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان اظهار کرد: تا ۶ سال آینده در آموزش‌وپرورش کشور بیش از ۶۰۰ هزار نیرو بازنشسته می‌شوند و بر این اساس سالانه یک‌صد هزار نفر باید در آموزش‌وپرورش کشور جذب شوند.
 
وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه، بحث توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی را به‌عنوان یک تکلیف قانونی داریم که باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل شوند.
 
زرافشان با اشاره به جذب ۱۷ هزار و ۳۰۰ معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی در آزمون استخدامی پیش رو، افزود: نظام آموزش‌وپرورش باید نیازهای روز را تأمین کند و در آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان داده می‌شود بر اساس نیازهای روز تدوین و ارائه شود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مربوط به هر سه دوره تحصیلی در آموزش‌وپرورش است و باید در جهت جذب نیروی متخصص و کارآمد تلاش کنیم.
 
وی در راستای استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری، گفت: حساسیت بر روی پایه دوازدهم بسیار زیاد است و باید تمام لوازم آن پایه تأمین شود تا با آرامش این پایه برای اولین سال تحصیلی مستقر شود.
 
زرافشان خاطرنشان کرد: خروجی آموزش‌وپرورش پایه دوازدهم است زیرا عملکرد آموزش‌وپرورش خود را در پایه دوازدهم نشان خواهد داد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش سهم دانش‌آموزان از کنکور در پایه دوازدهم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید زمینه آموزش‌های لازم برای معلمان این پایه فراهم شود تا دانش‌آموزان با آمادگی کامل در پایه دوازدهم تحصیل کنند و به استقبال کنکور بروند.
 
وی اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی معلمان باید موردتوجه قرار گیرد و آموزش‌های لازم در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت و ضمن خدمت برای معلمان در تمام دوره‌ها انجام شود.
 
زرافشان با اشاره به اینکه دوره‌های لازم برای معلمان پایه دوازدهم در تابستان سال جاری برگزار می‌شود، گفت: مدیران شهرستان‌ها و مناطق باید تا پایان خردادماه فهرست اسامی دبیران پایه دوازدهم خود را در پورتال مرکز نیروی انسانی بارگذاری کنند.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش به امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه محور برنامه درسی، کاردانی پیوسته، دوره‌های تربیت هنرآموز و استادکار موردتوجه قرار گرفته است.
 
زرافشان گفت: در شورای پذیرش دانشجو با دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شده است، همه فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای می‌توانند بدون آزمون در سال ۹۷ وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند.
 
وی، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش همراه با کیفیت برای ما مهم است و باید به امر تربیت نیروهای با کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت تلاش مضاعف کنیم.
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، زرافشان، گفت: تصمیم آموزش‌وپرورش در مورد حذف آزمون‌های سمپاد در دوره اول متوسطه و حمایت‌های فرهیختگان و روانشناسان و والدین و دانش‌آموزان از این تصمیم یکی از تصمیمات تاریخی وزارت آموزش‌وپرورش است.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بیش از ۴۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم مدارس سراسر کشور نسبت به دوره پیش‌دانشگاهی در سال تحصیلی آینده ساماندهی می‌شوند که جمعیت دانش‌آموزی این پایه به بیش از ۸۵۰ هزار نفر خواهد رسید.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت