متن كامل خبر
ضرورت تأمین فضای ورزشی مناسب دختران دانش‌آموز

تاريخ خبر :  23/3/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  553

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بر ضرورت تأمین فضای ورزشی مناسب برای ورزش دختران دانش‌آموز تأکید کرد و گفت: شاید توقع دور از انتظاری نباشد که وزارت ورزش به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ملی، برنامه ارتقای فعالیت ورزشی دختران را اولویت خود قرار بدهد و در کنار آموزش‌وپرورش قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر با اشاره به اثرات توجه به ورزش دختران دانش‌آموز گفت: تحقق این هدف، حضور دست‌اندرکاران امر ورزش و حمایت و توجه همه سازمان‌ها را می‌طلبد تا ورزش دختران در کانون توجه جامعه قرار بگیرد.
 
وی افزود: آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را بکار می‌بندد اما این امر فقط با امکانات آموزش‌وپرورش محقق نمی‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دختران جامعه، مادران آینده‌اند و اگر سلامت و شادابی داشته باشند به ایجاد یک جامعه سالم کمک می‌کنند عنوان کرد: شاید توقع دور از انتظاری نباشد که وزارت ورزش به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ملی، برنامه ارتقای فعالیت ورزشی دختران را اولویت خود قرار بدهد و در کنار آموزش‌وپرورش قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اهداف ساحت تربیت‌بدنی در سند تحول بنیادین گفت: نمی‌توانیم برای همه کلاس‌ها معلم خاص تربیت‌بدنی داشته باشیم و این طرح کمک می‌کند تا هدف ارتقای تربیت‌بدنی با کمک آموزگاران پایه محقق شود. در کنار محتوا و معلم به ضلع سومی نیاز داریم که اماکن ورزشی و فضای مناسب است.
 
حکیم زاده ادامه داد: امکانات آموزش‌وپرورش محدود است، اما سازمان‌ها و نهادهای دیگر اماکن ویژه‌ای دارند که اغلب آن‌ها در ساعات بعدازظهر مختص مردان است و باید فکری به حال تأمین فضاهای ورزشی بکنیم. تصور ایجاد فضای مطلوب برای هر مدرسه در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد و باید واقع‌بینانه به آن نگریست.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید به انگیزه حضور آموزگاران ابتدایی در طرح ارتقای فعالیت بدنی دختران نیز توجه کنیم عنوان کرد: باید نگرش آموزگار تغیر کند و آن را بپذیرد وگرنه صرفاً یک کار اداری خواهد شد و تضمینی وجود ندارد حتماً این آموزش‌ها را در کلاس خود به کار بگیرد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت