متن كامل خبر
مدارس متوسطه دوم سمپاد هیئت‌امنایی شد

تاريخ خبر :  20/4/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  583

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از هیئت‌امنایی شدن مدارس متوسطه دوم سمپاد خبر داد و گفت: دستورالعمل این مدارس تا اواخر مردادماه امسال تدوین می‌شود.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت مدارس متوسطه دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: مدارس متوسطه دوم سمپاد، هیئت‌امنایی شدند و این موضوع از مهرماه امسال اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در تمام تصمیمات، خودِ محتوای تصمیم یک موضوع است و نحوه اجرا، موضوع دیگری است، ادامه داد: وظیفه‌مان است که تصمیم هیئت‌امنایی شدن مدارس متوسطه دوم سمپاد را به نحو احسن اجرا کنیم تا نه از اهداف این مدارس دور شویم و نه اینکه به مردم فشار مالی وارد شود.
 
مهاجرانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم دستورالعمل هیئت‌امنایی شدن مدارس سمپاد متوسطه دوم تا اواخر مردادماه تهیه شود، توضیح داد: این وظیفه ما هست که بتوانیم دستورالعمل‌هایی را تهیه کنیم که در هیئت‌امنایی شدن، فشاری به مردم وارد نشود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مدارس متوسطه دوم سمپاد کاهش پیدا می‌کند؟»، گفت: هنوز کاهش پیدا نکرده است و تعداد همان بیش از ۳۰۰ مدرسه است ولی ما در کل نباید تعداد مدارسمان در همه‌جا کاهش پیدا کند بلکه باید تنوع و پخش دانش‌آموزی را درست کنیم.
 
مهاجرانی اضافه کرد: جمعیت دانش‌آموزی ما خیلی زیاد نیست مثلاً در تهران ۱۵۰۰ نفر در مدارس متوسطه دوم سمپاد جذب می‌شوند و این نشان می‌دهد خارج استاندارد نیستیم ولی روی کیفیت‌بخشی مدارس تأکید داریم.
 
وی با بیان اینکه نتایج آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان طی چند روز آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: در این آزمون ۸ هزار دانش‌آموز پذیرفته می‌شوند.


      منبع خبر : فارس

بازگشت