متن كامل خبر
اجرای طرح شهاب بدون تفکیک دانش‌آموزان

تاريخ خبر :  5/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  509

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که طرح شهاب در راستای اجرای سیاست‌های عدم تفکیک دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، گفت: اکنون این طرح مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم روی پای خود بایستد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی تأمین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب، با بیان این‌که قیاس در بین دانش‌آموزان تا حدودی می‌تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، افزود: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می‌شود این است که دانش‌آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.
 
 وی افزود: طرح شهاب طرح متعادلی است و افراط و تفریط ندارد و در این طرح سعی می‌شود به جامعه نشان دهیم که ممکن است دانش‌آموزی مثلاً در درس علوم استعداد نداشته ولی در مقابل استعداد هنری بالایی داشته باشد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.
 
 وی با بیان این‌که عقل رزق خداوندی است و نقش معلم باید افزایش این رزق باشد، افزود: طرح شهاب طرحی تلفیقی بوده و قائل به عدم تفکیک است.
 
 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش‌وپرورش شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و هدایت آن‌ها در مسیر درست، جزو مزایای طرح شهاب عنوان کرد و گفت: در این طرح به تمامی ابعاد وجودی افراد توجه و بستر برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزان فراهم می‌شود.
 
 وی افزود: معلم زمینه را برای بروز استعدادهای نهفته دانش‌آموزان فراهم کند تا توانایی‌های خود را شناخته و مورد بهره‌برداری قرار دهند تا زمانی که سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش‌آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبور به استفاده از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان هستیم.
 
مهاجرانی گفت: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت