به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی تأمین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب، با بیان اینکه قیاس در بین دانشآموزان تا حدودی میتواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، افزود: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی میشود این است که دانشآموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.
وی افزود: طرح شهاب طرح متعادلی است و افراط و تفریط ندارد و در این طرح سعی میشود به جامعه نشان دهیم که ممکن است دانشآموزی مثلاً در درس علوم استعداد نداشته ولی در مقابل استعداد هنری بالایی داشته باشد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.
وی با بیان اینکه عقل رزق خداوندی است و نقش معلم باید افزایش این رزق باشد، افزود: طرح شهاب طرحی تلفیقی بوده و قائل به عدم تفکیک است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزشوپرورش شناسایی استعدادهای دانشآموزان و هدایت آنها در مسیر درست، جزو مزایای طرح شهاب عنوان کرد و گفت: در این طرح به تمامی ابعاد وجودی افراد توجه و بستر برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانشآموزان فراهم میشود.
وی افزود: معلم زمینه را برای بروز استعدادهای نهفته دانشآموزان فراهم کند تا تواناییهای خود را شناخته و مورد بهرهبرداری قرار دهند تا زمانی که سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانشآموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبور به استفاده از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان هستیم.
مهاجرانی گفت: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند.
|