متن كامل خبر
تمرین فداکاری و مهارت‌های زندگی در اردوهای دانش‌آموزی

تاريخ خبر :  6/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  541

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان در اردوهای دانش‌آموزی به معنای واقعی مهارت‌های زندگی، میهن‌دوستی، عدل، انصاف، ایثار، فداکاری، گذشت، همدلی و همکاری را تمرین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، اختتامیه هشتمین اردوی ملی جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز دختر سازمان دانش‌آموزی در بخش دختران با حضور بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
 
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز یکی از بهترین اردوهایی است که دانش‌آموزان در آن به معنای واقعی مهارت‌های زندگی، میهن‌دوستی، عدل، انصاف، ایثار، فداکاری، گذشت، همدلی و همکاری را تمرین می‌کنند.
 
وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این اردو گفت: شما دانش‌‌آموزان باید سفیران همه این منش‌ها در فضای آموزشی باشید یعنی محور امید و نشاط و انتشار همه فضایل اخلاقی در مدارس باشید.
 
 محمد روشنی قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی نیز در این مراسم گزارشی از اردو ارائه کرد و گفت: امروز در حالی هشتمین اردو را به پایان می‌رسانیم که یقین دارم یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند نشاط و شادابی را به فضای آموزشی برگرداند، اردوهای سازمان دانش‌آموزی است؛ این اردوها مناسب‌ترین مکان برای شناسایی استعدادها و نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان در تمرین یک زندگی مستقل و گروهی است.
 
وی افزود: اردوهای هدفمند سازمان دانش‌آموزی به صورت تخصصی و فرآیندمحور برای توانمندسازی و دانش‌افزایی پیشتازان برنامه‌ریزی شده تا علاوه بر برآورده کردن نیازهای روحی و روانی دانش‌آموزان، مهارت‌های تشکیلاتی را هم در فضای اردویی تجربه کنند.
 
روشنی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که پیشتازان و مربیان در ۱۲ منش سازمانی تمامی منش‌ها را به منصه ظهور رسانده‌اند و با تمام وجود شعار سازمانی و تشکیلاتی سازمان یعنی هم‌فکری، همدلی و همکاری را به نمایش گذاشته‌اند.


      منبع خبر : فارس

بازگشت