متن كامل خبر
عدم برگزاری آزمون‌های زائد در دبستان‌ها از مهر

تاريخ خبر :  11/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  620

وزیر آموزش‌وپرورش، حذف آزمون‌های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و گفت: نباید از مهر ۹۷ شاهد برگزاری آزمون‌ها و وجود کتاب‌های کمک‌درسی در دبستان‌ها باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین تبریک میلاد باسعادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: نگاه ما به فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید نگاه تیمی باشد بنابراین همان‌طور که بارها عرض کردم اهداف مشترک تعداد محدودی از افراد با مهارت‌های مکمل و مسؤولیت متقابل، فلسفه تشکیل یک تیم است لذا موفقیت یا شکست یک مجموعه مرهون هماهنگی یا عدم هماهنگی اعضای تیم است.
 
وی ادامه داد: همکاران در یک مجموعه نباید به چشم رقیب به یکدیگر نگاه کنند بلکه باید به عنوان یک همدل و همراه در کنار هم برای موفقیت سازمان تلاش کنند.
 
بطحایی، شرایط امروز کشور را خطیر برشمرد و اعلام کرد: در این شرایط بیش از پیش باید در انجام وظیفه خود تلاش کنیم و با انسجام بیشتری کار را پیش ببریم.
 
وی با اشاره به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سند تحول، گفت: ما تحول را از دو مسیر محتوا و مدیریت به پیش می‌بریم و همه تلاش مدیران کل باید در راستای گفتمان‌سازی سند تحول صورت گیرد و در سخنرانی‌ها از اصولی مانند مدرسه محوری سخن گفت و دائماً در همه سطوح مدیریتی باید مدرسه را به عنوان یک اصل معرفی کنیم و در این مسیر حوزه‌های ستاد نقش پشتیبانی دارد.
 
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای چهار برنامه برای ایجاد تحول و تحقق مدرسه محوری تصریح کرد: اولین برنامه، انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه مربوطه و ایجاد شرایط برای همه متقاضیان پست‌های مدیریتی است و دومین برنامه تحقق مدرسه محوری و اجرای طرح سنجش صلاحیت‌های مدیران و سومین برنامه طرح سنجش کیفیت مدارس است.
 
وی اضافه کرد: چهارمین برنامه تفویض اختیار به مدارس است؛ در این زمینه گام‌های جدی برداشته شده است و مدیران استان‌ها و مناطق باید بسیاری از اختیارات خودشان را به مدارس تفویض کنند و این برنامه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
 
بطحایی با اشاره به آماده شدن تلویزیون تعاملی سینا، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل ما عدم ارتباط کافی معلمان با مدیران ستادی است، بنابراین باید از این ظرفیت مهیا شده در جهت تقویت تعامل بین مدیران و معلمان با مدیران بهره‌مند شویم.
 
وزیر آموزش‌وپرورش، حذف آزمون‌های زائد از مدارس ابتدایی را کاری بزرگ دانست و افزود: این سیاست اصلی آموزش‌وپرورش است لذا نباید از مهر ۹۷ شاهد برگزاری آزمون‌ها و وجود کتاب‌های کمک‌درسی باشیم.
 
وی، حذف رقابت‌های فردی در مدرسه را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: موفقیت‌های گروهی برای ما مهم است زیرا آثار تربیتی مطلوب دارد لذا نباید رقابت‌های فردی انجام شود.
 
بطحایی گفت: برنامه‌ای برای اولین بار در آموزش‌وپرورش در حال رقم خوردن است و آن اختصاص دو ساعت به آموزش مهارت‌ها در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی و در دوره متوسطه دوره اول است که دانش‌آموزان با توجه به صلاحدید شورای مدرسه، مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.
 
وی ادامه داد: استراتژی‌های جدید آموزش‌وپرورش را باید به یک گفتمان تبدیل کنیم و دائماً در سخنرانی‌ها، این سیاست‌ها را برای مخاطبین تشریح کنیم.
 
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت نیروی انسانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، استان‌ها باید تلاش کنند هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نباشد و مرکز نیروی انسانی مسئول مستقیم ساماندهی نیروی انسانی است.
 
وی با اشاره به موضوع برگزاری جلسه استیضاح خود که قرار است در روز سه‌شنبه در مجلس صورت می‌گیرد اذعان کرد: استیضاح را مربوط به خود می‌دانم اما دفاع از آن را دفاع از همه مدیران آموزش‌وپرورش می‌دانم.
 
بطحایی افزود: در این راستا تلاش خواهم کرد از کلیت آموزش‌وپرورش دفاع کنم تا خدشه‌ای به آموزش‌وپرورش وارد نشود و سوء تفاهمات موجود را رفع کنم.


      منبع خبر : فارس

بازگشت