متن كامل خبر
بورس تحقيقاتي ژاپن و يونسكو به دو پژوهشگر جوان ايراني اعطا مي‌شود

تاريخ خبر :  21/6/1384 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1673

دولت ژاپن با همكاري سازمان فرهنگي هنري سازمان ملل (يونسكو) به اعطاي 20 بورس تحقيقاتي به مدت شش سال در زمينه‌هاي گوناگون تحقيقاتي از جمله محيط زيست، گفت و گوي بين فرهنگي، فن‌آوري‌هاي ارتباطاتي و اطلاعاتي و حل و فصل مسالمت‌آميز بحران‌ها به محققان جوان (زير 40 سال) كشورهاي مختلف جهان اقدام كرده است.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حداكثر دو نامزد از ايران براي دريافت اين بورس تحقيقاتي كه به نام«كيزو اوبوچي» از چهره‌هاي برجسته تحولات علمي و اجتماعي نامگذاري شده، در نظر گرفته شده است.

از آنجا كه بورس‌هاي تحقيقاتي از اين نوع به عنوان ابزاري كارآمد در زمينه ارتقاي سطوح علمي محسوب مي‌شود، از دولت‌هاي مختلف جهان براي معرفي نامزدهاي خود دعوت شده است.

اين بورس تحقيقاتي بر روي فعاليت‌هاي تحقيقاتي فارغ التحصيلان دانشگاهي و در چهار حوزه فعاليتي محيط زيست با تاكيد بر روي علوم آب شناسي، گفت‌وگوهاي بين‌ فرهنگي، فن‌آوري اطلاعات و ارتباطاتي و حل و فصل مسالمت آميز مناقشات متمركز شده است.

با آگاهي از اين نكته كه تقويت سطوح علمي محققان جوان هر كشوري از مهمترين نكات است، پروژه صندوق اعتماد منابع انساني ژاپن كه متولي اين بورس تحقيقاتي است نسبت به جذب محققان دولتي و غير دولتي از سوي دانشگاهها، مراكز علمي و موسسه‌هاي تحقيقاتي آموزش عالي كشورهاي مختلف جهان از جمله ايران خشنود است.

در همين خصوص و براي قادر ساختن كميته گزينش اين بورس تحقيقاتي براي گزينش بهترين‌ها از كميسيون ملي يونسكو در ايران خواسته شده است تا حداكثر دو نامزد مورد نظر خود را به اين صندوق ارائه كند.

بر اين اساس، كميسيون ملي يونسكو از موسسات و مراكز تحقيقاتي، دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي دعوت كرده است كه تا قبل از 15 آذرماه سال جاري طرح‌هاي پژوهشي محققان جوان( زير 40 سال) خود را به همراه مدارك مورد نياز به اين كميسيون ارائه كنند.

علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و آگاهي از شرايط دريافت اين بورس و مدارك مورد نياز به پايگاه اينترنتي كميسيون ملي يونسكو به نشاني مراجعه www.irunesco.org كنند.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت