متن كامل خبر
نخستین دوره‌ی مسابقه‌های «اوریگامی» در دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر یک کاغذ و چند تا!!!

تاريخ خبر :  2/4/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1240

- اوریگامی بازی‌ای با پایه‌ی علمی و قدمت دوهزار ساله است که از کشور ژاپن آغاز شده و امروزه با نام «کاغذ و تا» در بسیاری از رشته‌ها خصوصاً کیهان‌شناسی کاربرد دارد.

نخستین دوره‌ی مسابقه‌های «اوریگامی» در دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر

یک کاغذ و چند تا!!!




اوریگامی بازی‌ای با پایه‌ی علمی و قدمت دوهزار ساله است که از کشور ژاپن آغاز شده و امروزه با نام «کاغذ و تا» در بسیاری از رشته‌ها خصوصاً کیهان‌شناسی کاربرد دارد.

 

نخستین دوره‌ی مسابقه‌های اوریگامی ‌١٣ تیر 1386 در دانشکده‌ی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «نرگس شمس‌الدین» عضو هیأت نظارت برگزاری مسابقه‌های اوریگامی گفت: اوریگامی بازی‌ای با پایه‌ی علمی و قدمت دوهزار ساله است که از کشور ژاپن آغاز شده و امروزه با نام «کاغذ و تا» در بسیاری از رشته‌ها خصوصاً کیهان‌شناسی کاربرد دارد.

وی افزود: چگونگی تاکردن تسلکوپ‌های فضایی آژانس فضانوردی ناسا برای پرتاب به فضا و یا کیسه‌های هوا در خودروها یا مباحث «فلدینگ» (تا شدن) پروتئین‌ها و DNA در بیولوژی یا فلدینگ نقشه‌های جغرافیایی و ... همگی مستلزم بهره‌گیری از برنامه‌های پیچیده و دقیق رایانه‌ای است تا FOLD (تا شدن) به‌گونه‌ای مناسب انجام شود و در کوتاه‌ترین مدت و با کم‌ترین انرژی باز شود.





«شمس‌الدین» با اشاره به دو کلاس برگزاری این مسابقه‌ها تأکید کرد: این مسابقه در دو کلاس مختلف: یکی در برگیرنده‌ی طرح‌هایی که الگوی اولیه داشته و به زیباترین و تمیزترین نحوه کار شده و دیگری با کلاس طرح اورجینال که قبلا وجود نداشته و توسط شرکت‌کنندگان طراحی شده است، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این مسابقه با همکاری گروه الگوریتم و هندسه‌ی محاسباتی و انجمن علمی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود اظهار داشت: تمام علاقه‌مندان در هر رده‌ی سنی و مقطع تحصیلی که مایلند به‌صورت فردی یا گروهی در این رقابت علمی و هنری شرکت کنند باید حداکثر تا ‌١٠ تیر 1386 با مراجعه به‌نشانی اینترنتی ذیل یا از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) مشخصات خود - و اعضای گروه - را به دبیرخانه‌ی مسابقه اعلام و آثار خود را در تاریخ‌های ‌١١ و ‌١٢ تیر 1386 به دفتر انجمن علمی دانشکده‌ی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر تحویل دهند:

http://www.compmathsrc.com/






      منبع خبر : ايسنا

بازگشت