متن كامل خبر
اعلام قوانین مسابقه‌های چهل و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی در سال 2007

تاريخ خبر :  19/4/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1826

- قوانین مسابقه‌های چهل و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی 2007 اعلام شد.

اعلام قوانین مسابقه‌های

چهل و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی 2007

قوانین مسابقه‌های در چهل و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی 2007 اعلام شد.

به‌گزارش سایت چهل و هشتمین «المپیاد جهانی ریاضی»، مسابقه‌های المپیاد جهانی ریاضی در روزهای 3 و  4 مرداد 1386 (25 و 26 ژولای 2007) در «هانوی» ویتنام برگزار می شود.

بنابر این گزارش، هر روز مسابقه ساعت 9 صبح شروع شده و چهار ساعت و نیم ادامه خواهد داشت و هر مسابقه شامل سه سؤال است.

سؤال ها به‌زبان خود شرکت‌کننده ترجمه و به او داده می‌شود. می‌توان به درخواست شرکت‌کننده، سؤال‌ها را به یک زبان دیگر نیز به او بدهند. برای این کار باید هیأت داوران، ترجمه را تأیید کنند.

 



هر دانش‌اموز باید مستقلانه کار کرده و راه‌حل‌ها را به‌زبان خودش تحویل بدهد. جواب‌ها باید در برگه‌هایی نوشته شوند که توسط کمیته‌ی برگزاری المپیاد 2007 داده می‌گردد . هم‌چنین باید فقط در یک‌سمت از برگه‌ها نوشته شوند.

این گزارش می‌افزاید: تنها ابزاری که اجازه‌ی استفاده از آن در مسابقه است ابزار طراحی و نوشتاری مثل: خط کش و پرگار می‌باشد. در امتحان عملی وسایلی مثل: «کتاب»، «مقاله»، «جدول»، «ماشین‌حساب»، «گونیا»، «کامپیوتر» و «وسایل ارتباطی» ممنوع است.

 اعضای هیأت داوران، مراقب‌ها و هر کسی که ناظر سؤال‌ها و جواب‌ها باشد باید همه‌ی تلاش خودشان را بکنند تا قبل از امتحان هیچ شرکت‌کننده‌ای از سؤال‌های احتمالی مسابقه، اطلاعاتی چه مستقیم و چه غیر مستقیم نداشته باشد. هم‌چنین باید سؤال‌ها را تا اتمام مسابقه کاملاً محرمانه حفظ کنند. آن‌ها تا زمان اعلام نتایج مسابقه به‌جز در مواقع ضروری، قرنطینه خواهند بود و هیچ‌گونه ارتباطی با دانش‌اموزان، سرپرستان و مراقب‌ها نخواهند داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تعداد کل جوایز بیش‌تر از نصف تعداد شرکت‌کنندگان نخواهد بود. جوایز نفرهای اول، دوم و سوم تقریباً به نسبت 1 به 2 به 3 است.

این گزارش درباره‌ی چگونگی اختصاص جوایز می‌افزاید: جوایز ویژه‌ای نیز وجود دارد که به کسانی اهدا می‌شود که جواب‌هایی با فکر و اندیشه‌ی باز داده‌اند.

ضمناً جوایز در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد. به هر شرکت‌کننده‌ای که هیچ‌کدام از جوایز نفرهای اول، دوم و سوم را نگرفته باشد و حداقل 7 امتیاز از یک سؤال را گرفته باشد جایزه‌ی ویژه‌ای اعطا می‌شود.

در پایان این گزارش متذکر شده‌اند که هر دانش‌اموز باید یک گواهی شرکت در مسابقه‌ها داشته باشد.

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت