متن كامل خبر
پایان سی و نهمین المپیاد جهانی شیمی در مسکو

تاريخ خبر :  2/5/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1641

- سی و نهمین المپیاد جهانی شیمی به‌مدت یک هفته در دانشگاه دولتی مسکو جریان داشت و در آن ‪ ۶۸ ‬تیم دانشجویی با یکدیگر رقابت کردند.

پایان سی و نهمین المپیاد جهانی شیمی

در مسکو

سی و نهمین المپیاد جهانی شیمی در «مسکو» طی مراسمی و با اعطای پرچم آن به نماینده‌ی «بوداپست» پایتخت مجارستان -میزبان دوره‌ی آینده‌ی این رقابت‌ها- به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه‌ی این المپیاد دوشنبه 1 مرداد 1386 در سالن تشریفات دانشگاه دولتی مسکو «لومونوسف» با حضور شخصیت‌های سیاسی و علمی روسیه از جمله «دمیتری مدودیف» معاون نخست وزیر و «ویکتور سادوونیچی» رئیس دانشگاه دولتی مسکو برگزار شد.

«مدودیف» طی سخنانی، علم شیمی را از مهم‌ترین علوم برای توسعه‌ی بشریت خواند که برای هر کشوری لازم است. معاون نخست وزیر روسیه با تأکید بر اهمیت تکمیل ساختار آموزشی این کشور گفت: المپیاد جهانی شیمی مسکو با حمایت دولت روسیه و در چارچوب طرح‌های ملی آموزشی برگزار شد.

سی و نهمین المپیاد جهانی شیمی به‌مدت یک هفته در دانشگاه دولتی مسکو جریان داشت و در آن ‪ ۶۸ ‬تیم دانشجویی از ایران، روسیه، ژاپن، پاکستان، ایتالیا، ایرلند، مجارستان، عربستان، ارمنستان، مصر، سوئد، سوییس، تاجیکستان و آمریکا با یکدیگر رقابت کردند.

«مانفرد کرشباومر» رئیس هیأت بین‌المللی داوران نیز با قدردانی از روسیه به‌خاطر برگزاری المپیاد جهانی شیمی در سطح عالی گفت: این به‌خاطر مقام پیشروی روسیه در علم شیمی در جهان است.

در ادامه‌ی مراسم دیپلم‌های افتخار و مدال‌های نفرهای برنده توزیع شد و در فاصله‌ی اعطای جوایز به هر گروه از برندگان، نوازندگان اپرای روسی یا قطعات موسیقی اجرا می‌کردند که با استقبال حاضران روبرو شد.

تیم دانش‌اموزان ایرانی دراین المپیاد یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و نیز دیپلم افتخار دریافت کردند.

در پایان این مراسم «والری لونین» رئیس دانشکده‌ی شیمی دانشگاه دولتی مسکو که ریاست المپیاد جهانی شیمی مسکو را برعهده داشت پرچم المپیاد را به نماینده‌ی «بوداپست» میزبان دوره‌ی آینده‌ی این رقابت‌های علمی تحویل داد. پایتخت روسیه در تاریخ ۴۰ ‬ساله‌ی المپیاد جهانی شیمی دو بار در سالهای 1351 (۱۹۷۲ میلادی) ‬و 1375 (۱۹۹۶ میلادی) ‬نیز میزبان این المپیاد بوده است.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت