متن كامل خبر
شناسایی دیابت در مراحل اولیه از طریق چربی قلب

تاريخ خبر :  19/6/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1187

- این تکنیک می‌تواند یک راه جدید در تشخیص علایم اولیه‌ی بیماری‌های قلبی در دیابتی‌ها باشد.

شناسایی دیابت در مراحل اولیه 

از طریق چربی قلب

پزشکان محقق امریکایی، تکنیک تصویربرداری کشف کرده‌اند که نشان داده است افراد در معرض بیماری دیابت در قلب‌اشان چربی افزایش می‌یابد.

به‌گزارش «خبرگزاری استرالیا» (ScienceDaily) و به‌نقل از مجله‌ی «سیرکولیشن» (Circulation)، این نوع تصویربرداری - که توسط مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه «تگزاس ساس‌وسترن‌» (Southwestern Texas) انجام گرفته ‌است - نشان داده که نوعی چربی وجود دارد که خیلی قبل‌تر از بروز علایم بیماری‌های قلبی و دیابتی در قلب زیاد می‌شود.

محققان می‌گویند: تراکم چربی در سلول‌های قلب بیمار تا حالا در هیچ روش‌ پزشکی نمایش داده نشده و این تکنیک می‌تواند یک راه جدید در نمایش دادن علایم اولیه‌ی بیماری‌های قلبی در دیابتی‌ها باشد.

دکتر «لیدیا چزپانیاک» (Lidia Szczepaniak) پروفسور طب داخلی و نویسنده‌ی این مقاله می‌گوید: ضربان قلب، تنفس‌ مردم و «تصویربرداری رزونانس مغناطیسی» یا «ام. آر. آی» (Magnetic Resonance Imaging) (MRI) بسیار به حرکت حساس هستند. بنابراین مجبوریم راه الکترونیکی پیدا کنیم که عکس قلب را ثابت نگه دارد.

«چزپانیاک» و همکارانش، تکنیکی را کشف کرده‌اند که سیگنال‌های ضربان قلب بیمار را ضبط می‌کند همان‌گونه که شخصی در هنگام اسکن «ام. آر. آی» (Magnetic Resonance Imaging)(MRI) در درون محفظه‌ای به‌طور طبیعی قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: الان هیچ راهی برای ارزیابی پزشکی میزان چربی قلب وجود ندارد. با استفاده از این تکنیک احتمالاً قادر خواهیم بود که بیماری قلبی افراد را خیلی زودتر از پیشرفت آن شناسایی کنیم.

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت