متن كامل خبر
ابداع روشی جدید برای تعمیر سریع قطعات کامپوزیتی

تاريخ خبر :  29/5/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  761

- درجه‌ی حرارت قالب در شروع فرایند معادل درجه‌ی حرارت محیط است که طبیعتاً باعث دقت در اندازه‌گیری‌ها می‌شود و از اشتباه در اندازه‌گیری به دلیل انبساط حرارتی جلوگیری می‌شود

ابداع روشی جدید برای تعمیر سریع قطعات کامپوزیتی

 

شرکت «اکسون» یک روش جدید برای تعمیر سریع قطعات کامپوزیتی ابداع و پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت اکسون در حقیقت یک سیستم قالب‌گیری بسته را معرفی می‌کند که با تلفیق «رزین اپوکسی اپولام» (EPOLAM-2090) با ژل‌کت (GC1-190) ماده‌ی قابل قالب‌گیری سریعاً در محل تهیه می‌شود.

این روش، خاصیت گرانروی پائین رزین‌ها را با مقاومت زیاد ژل کت در درجه‌ی حرارت‌های بالا تلفیق می‌کند. درجه‌ی حرارت مخلوط در زمان انجام فرایند تا 190 درجه سانتیگراد هم بالا می‌رود که برای تکمیل فرایند بعد از اختلاط بایستی در درجه حرارت حدود 160 درجه سانتیگراد پخته شود.

درجه‌ی حرارت قالب در شروع فرایند معادل درجه‌ی حرارت محیط است که طبیعتاً باعث دقت در اندازه‌گیری‌ها می‌شود و از اشتباه در اندازه‌گیری به دلیل انبساط حرارتی جلوگیری می‌شود.

به عقیده‌ی کارشناسان شرکت اکسون این فرایند قالب‌گیری بسته، هزینه‌ها را نیز تقلیل می‌دهد زیرا اولاً مواد ارزانتری را می‌توان برای نمونه های اولیه به کار گرفت، ثانیاً زمان هر سیکل بهره‌برداری کوتاه‌تر است و ثالثاً مدیریت هر قسمت از فرایند اجرائی ساده‌تر و قابل انعطاف‌تر است.

شرکت اکسون، اخیراً یک کیت «بسته‌ی اضطراری» را نیز به بازار ارائه کرده است که جهت تعمیر سریع قطعات کامپوزیتی داخلی و خارجی هواپیماها به‌کار گرفته می‌شود که هم مطابق استاندارد آی.پی.اس و هم مورد تأیید شرکت «ایرباس» است.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت