متن كامل خبر
روزه و طول عمر

تاريخ خبر :  25/6/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  668

- با روزه‌گرفتن از تحریکات دستگاه گوارش، مقدار ترشح اسید و آنزیم‌های این دستگاه کم و از بروز زخم اثناعشر و معده کاسته می‌شود

روزه و طول عمر 

 

رییس انجمن متخصصان داخلی کشور گفت: روزه‌داری موجب کاهش آسیب و مضرات مواد غذایی و چربی‌ها به دستگاه گوارش و افزایش طول عمر می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، دکتر «ایرج خسرونیا» گفت: دستگاه گوارش تنها دستگاهی است که جهت رساندن مواد غذایی و دارو به سایر دستگاه‌ها فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با روزه‌گرفتن از تحریکات دستگاه گوارش، مقدار ترشح اسید و آنزیم‌های این دستگاه کم و از بروز زخم اثناعشر و معده کاسته می‌شود.

«خسرونیا» با بیان این‌که کبد از دیگر نقاطی است که جهت پالایش مواد غذایی روزانه همیشه در معرض خطر قرار دارد، ادامه داد:بنابراین با روزه گرفتن ساعت‌ها کبد می‌تواند استراحت کند و مواد ضروری سایر ارگان‌های بدن را تأمین کند.

این متخصص گوارش توصیه کرد افراد در هنگام افطار و سحر بیش‌تر مواد گیاهی ، لبنیات، سبزیجات و میوه مصرف کنند زیرا اثرات سو بر دستگاه گوارش به جا نمی‌گذارد.

«خسرونیا» یادآور شد : کسانی که خونریزی حاد دستگاه گوارش یا نارسایی کلیه دارند، نباید بدون مشورت با پزشک خود روزه بگیرند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت