متن كامل خبر
نصب اولین پیل سوختی اکسید جامد با سوخت بیوگاز

تاريخ خبر :  25/6/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1817

- در شهر استکهلم، منطقه‌ای جدید و دوستدار محیط زیست با نام Hammarby syostad در کنار دریا و با 25 هزار نفر سکنه توسعه یافته است

نصب اولین پیل سوختی اکسید جامد

با سوخت بیوگاز

شرکت Acumentrics، توسعه دهنده‌ی پیل‌های سوختی اکسید جامد، مولد پیل سوختی 5 کیلوواتی خود را به مرکز اطلاعات زیست محیطی GlashussEtt در استکهلم سوئد انتقال داد.

به گزارش ایسنا، این مولد توسط شرکت تحقیقاتی ABB در Vasteras و هشت شرکت و سازمان سوئدی دیگر خریداری شده است و با هدف ارزیابی فناوری پیشرفته‌ی پیل سوختی اکسید جامد در این مرکز نصب می‌شود.

«گری سیمون»، مدیر عامل شرکت Acumentrics از عملکرد واحدهای خود با سوخت بیوگاز اظهار خوشحالی کرد و گفت: با وجود آن‌که این واحد می‌تواند از سوخت هیدروژن هم استفاده کند، اما راه‌اندازی این واحد به صورتی که مستقیماً از بیوگاز به‌عنوان یک سوخت بومی و در دسترس استفاده کند، پیل‌های سوختی را کاربردی‌تر می‌کند.

در شهر استکهلم، منطقه‌ای جدید و دوستدار محیط زیست با نام Hammarby syostad در کنار دریا و با 25 هزار نفر سکنه توسعه یافته است.

در این منطقه پیل‌های خورشیدی، مواد ساختمانی بی‌خطر و دوست‌دار محیط زیست، واحدهای جمع‌آوری زباله و واحد تصفیه‌ی فاضلاب وجود دارد که این واحد، بیوگازی با 97 درصد متان تولید می‌کند که شبکه‌ی گاز مصرفی منازل این منطقه را تشکیل می‌دهد.

استک پیل سوختی این شرکت نیز مستقیماً با اتصال به شبکه‌ی بیوگاز و بدون نیاز به پیش فراورش پیچیده‌ی سوخت، کار می‌کند که اصلاح سوخت در سیستم پیل سوختی این شرکت در داخل پیل صورت می‌گیرد و در حال حاضر الکتریسته‌ی تولیدی از این پیل سوختی ذخیره می‌شود و اتصال آن به شبکه در اواخر سال جاری صورت می‌گیرد.

توانایی پیل‌های سوختی این شرکت، در تنظیم توان خروجی بدون آسیب دیدن پیل منحصر به فرد است و این شرکت معتقد است که این مورد، اولین نصب پیل سوختی اکسید جامد در جهان واقعی است که از سوخت بیوگاز استفاده می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت