متن كامل خبر
طراحی و ساخت هواپیمای فوق سبک مینیاتوری در دانشگاه صنعتی اصفهان

تاريخ خبر :  26/6/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1252

- این هواپیما جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی MAV2007 که در شهر «تولز» فرانسه برگزار می‌شود ساخته شد.

طراحی و ساخت هواپیمای فوق سبک مینیاتوری 

در دانشگاه صنعتی اصفهان

تیم هواپیمای فوق سبک مینیاتوری دانشگاه «صنعتی اصفهان» به‌عنوان تنها تیم خاورمیانه به مسابقات جهانی هواپیماهای فوق سبک فرانسه راه یافت.

به گزارش ایسنا، تیم دانشگاه صنعتی اصفهان صبح 25 شهریور، کشورمان را به مقصد محل برگزاری مسابقات ترک کرد.

این دوره از مسابقات از 26 شهریور ماه آغاز و تیم دانشگاه صنعتی اصفهان در روز اول مسابقات مقاله‌ای را درباره‌ی این هواپیما ارائه می‌کند و روز 28 شهریور نیز مرحله‌ی اصلی مسابقات با تست پروازی وسیله‌ها برگزار می‌شود.


دکتر «صداقت»، سرپرست گروه هوافضای دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: این هواپیما جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی MAV2007 که در شهر «تولز» فرانسه برگزار می‌شود ساخته شد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 33 تیم از کشورهای مختلف جهان شرکت دارند و ایران نیز با ساخت این هواپیما به‌عنوان تنها نماینده‌ی خاورمیانه در این مسابقات شرکت می‌کند.

«حسام صالحی پور»، عضو تیم شرکت کننده نیز اظهار داشت: این هواپیما با اندازه 400 میلی‌متر و وزن معادل 380 گرم که می‌تواند تجهیزاتی نظیر GPS و دوربین فیلمبرداری را نیز حمل کند به‌صورت دستی هدایت می‌شود و با پرتاب دست نیز به پرواز در می‌آید.


وی افزود: از این هواپیما می‌توان جهت عملیات گشت‌زنی، فیلمبرداری هوایی، شناسایی اهداف زمینی استفاده کرد.

«صالحی پور» خاطرنشان کرد: این وسیله قادر است در ارتفاع هزار و 800 متری از سطح دریا حرکت و به مدت 20 دقیقه پرواز کند و سرعتی معادل 80 کیلومتر در ساعت را نیز داراست.

وی تأکید کرد: این هواپیما قادر است از زیر سازه‌های 6 متری عبور کند و حسگرهایی را در مکان‌های از پیش تعیین شده پرتاب کند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت