متن كامل خبر
ابداع سیستم پیشرفته و ارزان تصفیه‌ی آب بدون نیاز به مواد شیمیایی

تاريخ خبر :  2/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  985

- «بطری لایف سیور» با استفاده از یک غشای فرا تصفیه‌ای کار می‌کند که با کربن خاص به مقدار زیاد که در بطری وجود دارد، هماهنگ شده است.

ابداع سیستم پیشرفته و ارزان تصفیه‌ی آب

بدون نیاز به مواد شیمیایی



 «بطری لایف سیور» با استفاده از یک غشای فرا تصفیه‌ای کار می‌کند که با کربن خاص به مقدار زیاد که در بطری وجود دارد، هماهنگ شده است.

محققان موفق به طراحی یک سیستم پیشرفته‌ی تصفیه‌ی آب موسوم به «بطری لایف سیور» (Life Saver Bottle) شده‌اند که میکروب‌های آبزی را بدون استفاده از هزینه‌های بالا و مواد شیمیایی از بین می‌برد.




به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «بطری لایف سیور» (Life Saver Bottle) توانایی عظیمی برای نجات جان عده‌ی زیادی از مردم در عملیات‌های بشردوستانه و احیا در بلایای طبیعی و نیز در موقعیت‌های نظامی دارد به‌طوری که از آن می‌توان به‌عنوان سیستمی برای شست‌وشوی استریل زخم‌ها استفاده کرد.

در بسیاری از کشورها از بین بردن میکروب‌های آبزی بیماری‌زا مانند: باکتری‌ها با سیستم‌های تصفیه‌ی فعلی امکان‌پذیر است؛ اما این کار بسیار پرهزینه بوده و نیاز به برق و قطعات یدکی دارد که در بسیاری از کشورهای فقیر دسترسی به این سیستم‌ها امکان‌پذیر نیست.

«بطری لایف سیور» (Life Saver Bottle) با استفاده از یک غشای فرا تصفیه‌ای کار می‌کند که با کربن خاص به مقدار زیاد که در بطری وجود دارد، هماهنگ شده است.

این فیلتر انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها، انگل‌ها، ‌قارچ‌ها و سایر میکروب‌های آبزی را از آب خارج می‌کند.

قفل کربنی بطری نیز هر نوع ماده‌ی شیمیایی و فلز سنگین را از آب می‌زداید.

برای تصفیه‌ی آب کافی است آن را داخل بطری بریزیم. آب کثیف به‌راحتی از میان فیلتر عبور کرده و ظرف چند ثانیه آب پاکیزه تولید می‌شود.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت