متن كامل خبر
طراحی و اجرای سیستم مجازی گروه‌های حمایت پزشکی فارسی در کشور

تاريخ خبر :  4/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  997

- مشکل عدم استفاده از زبان مادری از کارایی این گروه‌ها برای برقراری ارتباطات بین فردی به میزان زیادی می‌کاهد.

طراحی و اجرای سیستم مجازی 

گروه‌های حمایت پزشکی فارسی در کشور

به همت دو محقق ایرانی سیستم مجازی گروه‌های حمایتی پزشکی طراحی و اجرا شد.

به‌گزارش ایسنا، دکتر «فرزان مجیدفر»، دکترای پزشکی و کارشناس ارشد تکنولوژی اطلاعات پزشکی که با هم‌کاری «مهدی مجیدفر»، برنامه‌نویس رایانه موفق به طراحی این سیستم شده‌اند اظهار داشت: گروه‌های حمایتی پزشکی گروه‌هایی هستند که به‌طور معمول متشکل از یک تسهیل‌گر (پزشک مشاور متخصص یا روانشناس) و بیماران مبتلا به یک نوع بیماری مزمن خاص یا آسیب دیده می‌باشند و به منظور حمایت روانی و یافتن راه حل‌های مناسب برای مشکلات این گونه بیماران شکل می‌گیرند. به ‌رغم وجود گروه‌های متعدد حمایتی پزشکی در اینترنت که عمدتاً به زبان انگلیسی است، جست‌وجو از طریق موتورهای جست‌وجوی اینترنتی نشان می‌دهد که هیچ یک به زبان فارسی نیستند و این مسأله باعث می‌شود که فارسی‌زبانان نتوانند از امکانات برای گروه‌های حمایتی خود استفاده کنند. هم‌چنین در صورت استفاده از امکانات موجود در اینترنت برای تشکیل چنین گروه‌هایی، با مشکل ورود اطلاعات به زبان فارسی مواجه‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشکل عدم استفاده از زبان مادری از کارایی این گروه‌ها برای برقراری ارتباطات بین فردی به میزان زیادی می‌کاهد. هم‌چنین سیستم‌های موجود در اینترنت به صورت یکپارچه امکانات ارتباط همزمان و غیر همزمان را برای اعضا فراهم نمی‌کنند.

دکتر «مجیدفر» تصریح کرد: در این طرح تحقیقاتی یک سیستم مجازی گروه‌های حمایتی پزشکی مبتنی بر وب به منظور حل مشکلات گفته شده طراحی و اجرا شده است. این سیستم به صورت یکپارچه امکان ارتباطات همزمان و غیر همزمان را توسط زیر سیستم‌های متعدد از جمله میزگرد مشاوره الکترونیک و پیغام‌ها و پست الکترونیک در محیط زبان فارسی اینترنت برای بیماران فراهم می‌کند. اجرای این طرح به نحو گسترده، مشکلات بیماران فارسی زبان را از قبیل دوری مکان به خصوص در شهرستان‌های کوچک و روستاها و صرف هزینه و وقت برای شرکت در گروه‌های حمایتی حل خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت