متن كامل خبر
دست یافتن تیم دانشگاه صنعتی اصفهان به رتبه‌ی نهم مسابقات جهانی هواپیمای فوق سبک مینیاتوری

تاريخ خبر :  5/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  966

- هواپیماهای مدل بی‌سرنشین (مینیاتوری) باید طی این مسابقات پنج مأموریت خاص و دشوار را شامل شناسایی دو جسم براساس GPS، حمل و پرتاب یک گلوله‌ی کوچک در یک محیط خاص، شناسایی یک محل مشخص و عکس‌برداری از آن، عبور از زیر دو طاق و در نهایت فرود بر روی یک پلت‌فرم را انجام می‌دادند

دست یافتن تیم دانشگاه صنعتی اصفهان 

به رتبه‌ی نهم مسابقات جهانی هواپیمای فوق سبک مینیاتوری

تیم دانشگاه صنعتی اصفهان که به‌عنوان تنها تیم از خاورمیانه در مسابقات هواپیماهای منیاتوری فرانسه شرکت کرد، در جایگاه نهم این رقابت‌ها قرار گرفت.

به‌گزارش ایسنا، دکتر «محمود اشرفی زاده»، عضو هیأت علمی دانشگاه مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و سرپرست این تیم اظهار داشت: شرکت در این مسابقات از جهت علمی و کسب تجربه‌ی بین‌المللی بسیار مفید بود و کسب این رتبه نیز از سوی تیم دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به امکانات و فرصت کمی که داشت ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات، تیم مشترک دانشگاه‌های «کینکوکینگ» سوئد و «اینات» فرانسه، تیم «سوباقو» فرانسه و تیم «مک» آلمان به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند و تیم دانشگاه صنعتی اصفهان نیز پیش از تیم‌هایی از جمله تیم دانشگاه «آریزونای» آمریکا، تیم مشترکی از دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه، تیم «کنگوک» کره و تیم «دلف» هلند در جایگاه نهم قرار گرفت.

به گفته‌ی دکتر «اشرفی‌زاده»، هواپیماهای مدل بی‌سرنشین (مینیاتوری) باید طی این مسابقات پنج مأموریت خاص و دشوار را شامل شناسایی دو جسم براساس GPS، حمل و پرتاب یک گلوله‌ی کوچک در یک محیط خاص، شناسایی یک محل مشخص و عکس‌برداری از آن، عبور از زیر دو طاق و در نهایت فرود بر روی یک پلت‌فرم را انجام می‌دادند.

وی درباره‌ی مشخصات فیزیکی این هواپیما گفت: هواپیمای مینیاتوری با یک طرح 7 شکل، دارای موتور، دوربین، modem ،GPS انتقال دهنده،‌ باتری و تجهیزات کنترل و در بخش زمین شامل آنتن‌های دریافت کننده و رایانه برای دریافت و نشان دادن تصاویر گرفته شده از دوربین هواپیما است. هم‌چنین طبق استاندارد مسابقات وزن این هواپیما حداکثر 500 گرم و اضلاع آن در جهات مختلف 50 سانتی‌متر باید باشد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت