متن كامل خبر
کم‌تر بودن بیماری‌های عروق کرونری قلب در زنان

تاريخ خبر :  5/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1111

- اخیراً مشخص شده که احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری قلب با بالا رفتن سن، افزایش می‌یابد.

کم‌تر بودن بیماری‌های عروق 

کرونری قلب در زنان

ابتلا به دیابت، جنس و سن و سابقه‌ی خانوادگی از جمله عواملی هستند که در ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری قلب (CHD) دخالت دارند.

به گزارش ایسنا، دانشمندان در تلاش برای حل عوامل ایجاد کننده‌ی بیماری‌های قلبی هستند، با این وجود برای برخی عوامل معین مانند، سن، مؤنث یا مذکر بودن، نژاد که در بیماری‌های قلبی موثرند، نمی‌توانند راه‌حلی پیدا کنند. در حالی که می‌توان در این زمینه عواملی مانند، غذای مصرفی، کشیدن سیگار و یا میزان تمرین و ورزشی که در طول روز انجام می‌شود را تحت کنترل قرار داد.

بنا براین گزارش، اخیراً مشخص شده که احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری قلب با بالا رفتن سن، افزایش می‌یابد.

بیماری «تصلب شرایین»، مدت زیادی طول می‌کشد تا بروز پیدا کرده و با افزایش سن، حالت کشسانی رگ‌ها کاهش و اغلب به افزایش فشار خون منجر می‌شود.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بیماری عروق کرونری (CHD) بیش‌تر وابسته به جنس مذکر می‌باشد، اما در حقیقت، این بیماری بیش‌تر از سایر بیماری‌های قلبی منجر به مرگ زنان می‌شود.

هورمون‌های زنانه مانند «استروژن» باعث حفاظت زنان در طول دوره‌ی توانایی تولیدمثلی آن‌ها در مقابل CHD می‌شود. بعد از یائسگی، این حفاظت طبیعی آن‌ها از بین رفته و آن‌ها نیز در معرض بیماری CHD قرار می‌گیرند.

قرص‌های ضد بارداری نیز خطر ایجاد لخته‌ی خون مثل انسداد شریان قلب یا سکته‌ی قلبی را افزایش می‌دهند. این موضوع با سیگار کشیدن تشدید می‌شود.

از عوامل دیگری که در تشدید بیماری رگ‌های کرونری قلب( CHD ) فعالیت دارند، می‌توان به داشتن سابقه‌ی خانوادگی (ژنتیکی) و ابتلا به دیابت نیز اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت