متن كامل خبر
تولید قورباغه‌های شفاف زنده توسط محققان ژاپنی

تاريخ خبر :  11/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  899

- محققان نه تنها اولین قورباغه چهار پای شفاف را تولید کرده‌اند بلکه حتی به گفته‌ی خودشان توانسته‌اند چندین ماهی شفاف و شیشه‌ای کوچک نیز به‌وجود بیاورند

تولید قورباغه‌های شفاف زنده 

توسط محققان ژاپنی

محققان نه تنها اولین قورباغه چهار پای شفاف را تولید کرده‌اند بلکه حتی به گفته‌ی خودشان توانسته‌اند چندین ماهی شفاف و شیشه‌ای کوچک نیز به‌وجود بیاورند

محققان ژاپنی برای نخستین بار به پیشرفت قابل توجهی در زمینه‌ی تولید قورباغه‌هایی با بدن شفاف دست یافته‌اند که اعضای بدن آن‌ها از روی پوست‌اشان قابل دیدن است.

به گزارش ایسنا، دانشمندان محاسبه کرده‌اند این جانوران دوزیست که به تازگی جفت‌گیری کرده‌اند به پژوهشگران اجازه خواهند داد که اعضای بدن قورباغه‌ها، رگ‌های خونی و حتی تخم‌های این قورباغه‌ها را در زیر پوست‌اشان بدون نیاز به کالبد شکافی ببینند.

«ماسایوکی سومیدا»، محقق ارشد و استاد مؤسسه‌ی بیولوژی دوزیستان در دانشگاه دولتی «هیروشیما» در این‌باره گفت: شما می‌توانید از روی پوست ببینید که اعضای بدن قورباغه چطور رشد می‌کند،‌ سرطان چطور آغاز می‌شود و توسعه پیدا می‌کند.

محققان هم‌چنین می‌توانند با هزینه‌های کم‌تر ببینند که چطور سموم مختلف روی استخوان‌ها و کبدها و سایر اعضای داخلی بدن قورباغه تأثیر می‌گذارند و حتی می‌توانند زندگی را دوباره به این موجودات بازگردانند.

این محققان نه تنها اولین قورباغه چهار پای شفاف را تولید کرده‌اند بلکه حتی به گفته‌ی خودشان توانسته‌اند چندین ماهی شفاف و شیشه‌ای کوچک نیز به‌وجود بیاورند.

این موجودات شفاف در نتیجه ایجاد تغییرات ژنتیکی نادر تولید شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت