متن كامل خبر
انتقال شاتل «دیسکاوری» به سکوی پرتاب خود در فلوریدا برای پرتاب در اول آبان ماه

تاريخ خبر :  12/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  581

- آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، درصدد است که شاتل را روز 23 اکتبر (اول آبان ماه) پرتاب کند اما دو روز برای احتمال جابه‌جایی در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است

انتقال شاتل «دیسکاوری» به سکوی پرتاب خود در فلوریدا

برای پرتاب در اول آبان ماه

آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، درصدد است که شاتل را روز 23 اکتبر (اول آبان ماه) پرتاب کند اما دو روز برای احتمال جابه‌جایی در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است

پرسنل پایگاه فضایی «کندی» در «کیپ کاناورال فلوریدا» به‌منظور ادامه‌ی برنامه‌های آماده‌سازی برای اجرای عملیات ساخت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، شاتل فضایی «دیسکاوری» را خارج کرده و به سکوی پرتاب آن در فلوریدا در حاشیه اقیانوس منتقل کردند.

به گزارش ایسنا، «دیسکاوری» توسط یک وسیله‌ی حمل و نقل متحرک عصر «آپولو» مدت کوتاهی قبل از ساعت 7 صبح روز یکشنبه 8 مهر 1386 به وقت شرق آمریکا از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه خارج شده و به سکوی پرتاب منتقل شد.

این شاتل شش ساعت بعد از حرکت به مقصد رسید. آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، درصدد است که شاتل را روز 23 اکتبر (اول آبان ماه) پرتاب کند اما دو روز برای احتمال جابه‌جایی در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است.

«دیسکاوری» در این مأموریت یک واحد جدید را به ایستگاه منتقل خواهد کرد تا آزمایشگاه‌های ساخت شرکای اروپایی و ژاپنی نیز به این پست خارجی بپیوندند.

گفتنی است که اقدامات آماده‌سازی برای پرتاب دیسکاوری کمی بیش‌تر از زمان در نظر گرفته شده طول کشیده است.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت