متن كامل خبر
طراحی تکنیک جدیدی برای بازرسی مایعات داخل بطری‌ها در بار مسافران هواپیما

تاريخ خبر :  14/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  517

- با استفاده از این سیستم، روش بازرسی تک‌تک بطری‌های حاوی مایعات در بارهای مسافران در قسمت بازرسی فرودگاه منتفی و از دور خارج خواهد شد که مسلماً این امر همه‌ی مسافران را بسیار راضی خواهد کرد.

طراحی تکنیک جدیدی
برای بازرسی مایعات داخل بطری‌ها
در بار مسافران هواپیما



با استفاده از این سیستم، روش بازرسی تک‌تک بطری‌های حاوی مایعات در بارهای مسافران در قسمت بازرسی فرودگاه منتفی و از دور خارج خواهد شد که مسلماً این امر همه‌ی مسافران را بسیار راضی خواهد کرد.

دانشمندان تکنیک جدیدی برای شناسایی محتویات مایعات داخل بطری‌های موجود در بار مسافران هواپیما اختراع کردند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان «آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس» در دپارتمان امنیت داخلی امریکا موفق به تکمیل این فن‌اوری بی‌نهایت حساس بازرسی شده‌اند.

این فن‌اوری از تغییرات مغناطیسی در تک‌تک مواد در سطح مولکولی تصویربرداری کرده و آن‌ها را در یک پایگاه داده‌ها ذخیره می‌کند و سپس به‌کمک این اطلاعات، تعیین تفاوت‌ها و یا تشخیص بسیاری از موادی که با یکدیگر یا جداگانه بسته‌بندی شده‌اند در جریان بازرسی امکان‌پذیر می‌شود.

مدیر این پروژه خاطر نشان کرد: در این سیستم تصویربرداری از همان فن‌اوری اسکن مغز استفاده می‌شود و هم‌چنین براساس روش «ام‌. آر. آی» (MRI) - که امروزه در عرصه‌ی پزشکی برای تصویربرداری‌های پیشرفته‌ی مغزی کاربرد دارد - عمل می‌کند.

وی گفت: با استفاده از این سیستم، روش بازرسی تک‌تک بطری‌های حاوی مایعات در بارهای مسافران در قسمت بازرسی فرودگاه منتفی و از دور خارج خواهد شد که مسلماً این امر همه‌ی مسافران را بسیار راضی خواهد کرد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت