متن كامل خبر
کشف علت وز وز پشه‌ها

تاريخ خبر :  15/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  849

- با هر نیش پشه 2 میلی‌گرم ماده‌ی سوزنده به‌وسیله‌ی آب بزاق پشه روی بدن انسان پاشیده می‌شود که باعث سوزش و قرمزی پوست می‌شود. این سوزش و خارش در واقع واکنش بدن نسبت به ترشح این ماده‌ی خارجی از طریق دماغ یا پوزه‌ی حشره است.

کشف علت وزوز پشه‌ها




 با هر نیش پشه 2 میلی‌گرم ماده‌ی سوزنده به‌وسیله‌ی آب بزاق پشه روی بدن انسان پاشیده می‌شود که باعث سوزش و قرمزی پوست می‌شود. این سوزش و خارش در واقع واکنش بدن نسبت به ترشح این ماده‌ی خارجی از طریق دماغ یا پوزه‌ی حشره است.

یک پشه از فرکانس صدای پشه دیگر می‌تواند به مذکر یا مونث بودن پشه‌ی مقابل خود پی ببرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به‌نقل از مجله‌ی «اشپیگل»، با هر نیش پشه 2 میلی‌گرم ماده‌ی سوزنده به‌وسیله‌ی آب بزاق پشه روی بدن انسان پاشیده می‌شود که باعث سوزش و قرمزی پوست می‌شود. این سوزش و خارش در واقع واکنش بدن نسبت به ترشح این ماده‌ی خارجی از طریق دماغ یا پوزه‌ی حشره است.

صدایی که پشه‌ها از خودشان درمی‌آورند یا همان وزوز کردن پشه‌ها هم نتیجه‌ی حرکت ماهیچه‌ها یا عضلات جلویی (پیشین) پشه است. این حرکت بسیار سریع پیش می‌رود و باعث ارتعاش و لرزش هوا هم می‌شود؛ در نتیجه صدایی ایجاد می‌شود که ما آن را به‌صورت وزوز می‌شنویم.




این صدای وزوز برای خود پشه‌ها از مفهوم زیادی برخوردار است به این ترتیب که این صدا به پشه‌ها در تولیدمثل کمک می‌کند. یک پشه از فرکانس صدای پشه دیگر می‌تواند به مذکر یا مونث بودن پشه مقابل خود پی ببرد.

فرکانس صدای پشه‌های مؤنث 550 هرتز و پشه‌های مذکر 600 هرتز است.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت