متن كامل خبر
ساخت خودروی پرنده توسط دانشمندان MIT

تاريخ خبر :  18/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  872

- شرکت سازنده‌ی این خودرو پرنده موسوم به TERRAFUGIA که در سال 2006 تاسیس شد، اخیرا موفق به تولید نخستین بال تاشوی خودکار برای یک هواپیمای ورزشی سبک شده است اما ساخت این بال اولین گام در جهت تولید خودروی ترکیبی پرنده است

ساخت خودروی پرنده توسط دانشمندان MIT

گروهی از دانشمندان دانشگاه MIT (مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست) در تلاش برای ساخت نمونه‌ی اولیه از خودروی پرنده هستند.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان معتقدند که تکمیل نمونه‌ی اولیه‌ی هواپیمایی که می‌تواند روی جاده نیز در وضعیتی مطلوب و بدون خرابی براند، طی یک سال امکان‌پذیر خواهد بود.

در سال 1918 گروهی از دانشمندان در آمریکا از جمله «جورج جستون» تلاش کردند تا نمونه‌ی اولیه از وسیله‌ی نقلیه‌ای را بسازند که هم می‌تواند روی جاده برود و هم می‌تواند پرواز کند، اما از آن زمان تاکنون تمام نمونه‌های ابتدایی ساخته شده از این وسیله‌ی نقلیه با مشکلات فنی مواجه بوده و هرگز به مرحله‌ی تولید تجاری نرسید.

اما امروز محققان دانشگاه MIT اعلام کردند که توانسته‌اند بر این مشکلات فنی غلبه کنند و می‌توانند طی یک‌سال این وسیله‌ی نقلیه‌ی دو منظوره را تولید کنند.

شرکت سازنده‌ی این خودرو پرنده موسوم به TERRAFUGIA که در سال 2006 تاسیس شد، اخیرا موفق به تولید نخستین بال تاشوی خودکار برای یک هواپیمای ورزشی سبک شده است اما ساخت این بال اولین گام در جهت تولید خودروی ترکیبی پرنده است.

ساخت قطعه‌ای که شبیه به بال است از مهمترین قسمتهای این خودرو ترکیبی است، لذا ساخت این بال جدید تحول شگفت و مهمی در زمینه ساخت خودروی پرنده است.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت