متن كامل خبر
آمدن برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک به ایران ‌

تاريخ خبر :  18/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1298

- دکتر «تیلور» در مدت اقامت خود، روز سه‌شنبه ‌24 مهر در نشستی در سالن «جابر‌بن‌حیان» دانشگاه صنعتی شریف برای تمام علاقه‌مندان، استادان و دانشجویان فیزیک کشور در زمینه‌ی‌ انرژی‌های کیهانی سخنرانی می‌کند.

آمدن برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک

به ایران

 دکتر «تیلور» در مدت اقامت خود، روز سه‌شنبه ‌24 مهر در نشستی در سالن «جابر‌بن‌حیان» دانشگاه صنعتی شریف برای تمام علاقه‌مندان، استادان و دانشجویان فیزیک کشور در زمینه‌ی‌ انرژی‌های کیهانی سخنرانی می‌کند.

دکتر «جوزف تیلور» برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک سال 1993به‌دعوت دانشگاه صنعتی شریف به ایران می‌آید.

به گزارش ایسنا، «ابوالحسن وفایی» استاد دانشگاه عمران دانشگاه صنعتی شریف و مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی در این خصوص اظهار داشت: در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف علمی کشور و فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل و انعکاس دستاوردهای علمی به‌روز محققان و دانشمندان برجسته‌ی دنیا، دکتر «جوزف تیلور»، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیکی سال 1993، استاد دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه «پرینستون» و عضو آکادمی علوم آمریکا به‌همراه یک هیأت 12 نفره از اعضای آکادمی ملی علوم و مهندسی آمریکا به دعوت دانشگاه صنعتی شریف به ایران خواهد آمد.

وی گفت: دکتر «تیلور» در سال ‌1979، نخستین «پولسار» را در یک سیستم دوتایی کشف کرده و از این سیستم برای آزمایش بسیار دقیق نظریه‌ی‌ نسبیت عام انیشتن استفاده کرده و با رصد پولساری که خود کشف کرده بود، وجود تشعشعات گرانشی را اثبات کرده و مقدار و خواص آن‌ها را که توسط انیشتن پیش‌بینی شده بود، نشان داد.

«وفایی» افزود: دکتر «تیلور» در مدت اقامت خود، روز سه‌شنبه ‌24 مهر در نشستی در سالن «جابر‌بن‌حیان» دانشگاه صنعتی شریف برای تمام علاقه‌مندان، استادان و دانشجویان فیزیک کشور در زمینه‌ی‌ انرژی‌های کیهانی سخنرانی می‌کند.

دکتر «جوزف تیلور» و همکارش دکتر «هالس» به دلیل اثبات یکی از نظریات انیشتین که برای نخستین بار در دنیا صورت گرفته، جایزه‌ی نوبل فیزیک را دریافت کردند.

لازم به ذکر است در تابستان 1386 قرار بر این بود «استیون هاوکینگ» به ایران بیاید و در بعضی از رسانه‌های خبری و «پژوهشکده‌ی دانش‌های بنیادی» (IPM) این خبر و تاریخ سفر وی منتشر شد اما وی به دلایلی سفر خود به ایران را لغو کرد که دلیل آن را هیچ رسانه‌ای اعلام نکرد. امید است که دکتر «جوزف تیلور» سفر خود را به تعویق یا منتفی ننماید.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت