متن كامل خبر
نخستین فرمانده‌ی زن و فضانورد مسلمان مالزیایی در راه ایستگاه فضایی!

تاريخ خبر :  19/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  838

- علمای اسلامی برای «شیخ مظفر شکور» دستورالعمل ویژه‌ی سفر فضایی تهیه کرده‌اند تا او بتواند در حین سفر در مدار زمین براساس احکام اسلام رفتار کند

نخستین فرمانده‌ی زن و فضانورد مسلمان مالزیایی

در راه ایستگاه فضایی!

علمای اسلامی برای «شیخ مظفر شکور» دستورالعمل ویژه‌ی سفر فضایی تهیه کرده‌اند تا «پگی وایتسون» بتواند در حین سفر در مدار زمین براساس احکام اسلامی رفتار کند.

راکت روسی «سایوز» حامل سه فضانورد آمریکایی، روسی و مالزیایی، 18 مهر از پایگاه فضایی «بایکونور» در قزاقستان به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا، راکت «سایوز - اف جی» بر فزار نواحی استپی قزاقستان به درون آسمان تاریک خزید.

مسافران این راکت را «پگی وایتسون» از دانشگاه یووای آمریکا به‌عنوان اولین فرمانده‌ی زن ایستگاه فضایی، «یوری مالنچیکو»، فضانورد کارآزموده روسی و «شیخ مظفر شکور» نخستین فضانورد مالزیایی و نهمین مسافر مسلمان فضا تشکیل می‌دهند.

انتظار می رود که فضاپیمای «سویوز» روز جمعه 20 مهر (12 اکتبر) وارد ایستگاه فضایی بین المللی شود.

فضانورد مالزیایی که پزشکی 35 ساله است، پیش از آغاز سفر فضایی خود گفته بود که گرچه پیوستن به مدار زمین برای شخص او گامی کوچک تلقی می شود اما انجام چنین سفری برای کشور مالزی یک جهش عظیم خواهد بود.


علمای اسلامی برای «شیخ مظفر شکور» دستورالعمل ویژه‌ی سفر فضایی تهیه کرده‌اند تا او بتواند در حین سفر در مدار زمین براساس احکام اسلامی رفتار کند.

در ایستگاه فضایی بین‌المللی، خورشید هر 90 دقیقه طلوع و غروب می‌کند.

«شکور» گفته است در این سفر که مصادف با ایام ماه رمضان است، روزه خود را ادامه می دهد هر چند که روحانیون مالزی اعلام کرده‌اند که وی در مأموریت مزبور ملزم به روزه گرفتن در فضا نیست و عذر وی موجه است.

والدین «شیخ مظفر» نیز همراه با سایر مقامات و دانشمندان در محل پرتاب ماهواره حضور داشتند و با دعا و اشک ریختن فرزندشان را بدرقه کردند.

پرواز اولین شهروند مالزیایی به فضا باعث هیجان زیادی در مالزی شده و تصاویر آن هم‌زمان توسط سه شبکه تلویزیونی این کشور پخش شد.

سرنشینان فضاپیمای «سایوز» در این سفر تحقیقاتی را در زمینه‌ی علوم ژنتیک انجام خواهند داد.

گفتنی است که «وایتسون» و «مالنچنکو» به‌عنوان خدمه‌ی جدید ایستگاه فضایی جایگزین دو فضانورد فعلی مقیم در ایستگاه به نام‌های «فیودور یورچیخین» و «اولگ کوتوف» خواهند شد که پس از 9 روز همراه با «شیخ مظفر شکور» به زمین بازمی‌گردند و چندی بعد فضانورد آمریکایی «دانیل تانی» نیز با شاتل دیسکاوری به آن‌ها ملحق خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت