متن كامل خبر
امضای متابولیکی انسان‌ها برای خوردن شکلات

تاريخ خبر :  21/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  666

متخصصان دریافتند که تمایل انسان‌ها به خوردن خوراکی‌ها –از قبیل شکلات - نشان‌دهنده‌ی نمایه‌ای از واکنش‌های متابولیکی بدن ‌است که همانند یک امضای شخصی می‌تواند در شناسایی افراد به‌کار رود.

امضای متابولیکی انسان‌ها برای خوردن شکلات

شناسایی افراد بر اساس اشتهای آن‌ها

متخصصان دریافتند که تمایل انسان‌ها به خوردن خوراکی‌اها – از قبیل شکلات - نشان‌دهنده‌ی نمایه‌ای از واکنش‌های متابولیکی بدن ‌است که همانند یک امضای شخصی می‌تواند در شناسایی افراد به‌کار رود.

به‌گزارش شبکه‌ی خبری زیست شناسی (BNN)، امضای متابولیکی که افراد برای یک خوراکی خاص همانند شکلات نشان می‌دهند مشخص می‌کند که فرد دوست‌دار شکلات است یا شکلات را به‌عنوان یک شیرینی معمولی در نظر می‌گیرد.

محققان می‌گویند این یافته‌ها می‌تواند پایه‌ی شاخه‌ی جدیدی‌ باشد که براساس آن افراد را با توجه به وضعیت متابولیسمی‌شان طبقه‌بندی کنیم. این موضوع می‌تواند ما را در تشخیص رژیم غذایی مطلوب هر فرد یاری دهد.

این گزارش می‌افزاید دانشمندان با آزمایش خون اشخاص بعد از خوردن شکلات متوجه شدند که دوست‌داران شکلات نسبت به افراد بی‌تفاوت دارای میزان LDL (کلسترول مضر) کم‌تر و آلبومین (پروتئین مفید) بیش‌تر می‌باشد.

گفتنی است دوست‌داران شکلات حتی بدون خوردن شکلات این ویژگی‌ها را نشان می‌دهند. هم‌چنین محققان دریافتند که فعالیت میکروب‌های گوارشی در دو گروه ذکر شده کاملا متفاوت است.

          
نظر دبیر المپیاد زیست شناسی

این یافته‌ها نشان می‌دهد که اطلاعات مفید زیادی در مورد مسیرهای متابولیکی وجود دارد که می‌تواند به علم پزشکی و تاکسونومی کمک کند. همان‌طور که می‌دانیم گاهی غذاهای مفید برای بعضی افراد می‌تواند مضر باشند که مشخص کردن وضعیت متابولیسمی‌ فرد می‌تواند به گزینش رژیم غذایی مطلوب کمک کند.

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت