متن كامل خبر
ساخت حشرات روباتیک توسط امریکا برای جاسوسی

تاريخ خبر :  21/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  666

- سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، روبات خرمگس پرنده‌ای را به‌طور مخفیانه در دهه‌ی هفتاد میلادی ساخت اما این وسیله‌ی جاسوسی برخلاف جهت باد نمی‌توانست پرواز کند.

ساخت حشرات روباتیک

توسط امریکا برای جاسوسی






 سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، روبات خرمگس پرنده‌ای را به‌طور مخفیانه در دهه‌ی هفتاد میلادی ساخت اما این وسیله‌ی جاسوسی برخلاف جهت باد نمی‌توانست پرواز کند.

دولت امریکا متهم است که به‌طور مخفیانه حشرات روباتیک برای جاسوسی ساخته است.

به‌گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی «دیلی تلگراف، این اشیای پرنده در بالای سر معترضان ضد جنگ در امریکا مشاهده شده است.

این روزنامه افزود: تاکنون هیچ مقام دولتی به ساخت این اشیای جاسوسی - که به‌اندازه‌ی حشره است - اعتراف نکرده اما سازمان‌های خصوصی مختلف اعتراف کرده‌اند که درصدد ساخت این ابزار جاسوسی بوده‌اند.




به‌نوشته‌ی دیلی تلگراف پس از آن‌که یک سری از این اشیا در مناسبت‌های سیاسی در نیویورک و واشنگتن رؤیت شدند این امر مسجل شد که دولت امریکا در این امر دخالت دارد.

این روزنامه به‌نقل از «وانسا آلارکن» یکی از دانشجویان که در تجمع ضد جنگ در پایتخت امریکا در ماه گذشته شرکت کرده بود نوشت: در بالای سر ما اشیایی مانند خرمگس و یا بالگردهای کوچک پرواز می‌کردند اما آن‌ها حشره نبودند.

در همین راستا، «برنارد کرن» یک وکیل که در این تجمع نیز شرکت داشت، گفت: من هرگز در زندگی‌ام چنین چیزی ندیده‌ام. این حشرات بزرگ‌تر از خرمگس بودند و من به این فکر افتادم که آیا آن‌ها ابزار مکانیکی هستند و یا این‌که زنده‌اند.

دیلی‌تلگراف نوشت: چنین حوادث مشابهی نیز در تجمع ملی جمهوری خواهان در سال 1383 (۲۰۰۴ میلادی) اتفاق افتاد که در جریان آن شرکت‌کنندگان ادعا کردند اشیایی مانند: خرمگس مشاهده کرده‌اند که در ارتفاع ‪ ۱۰ فوتی از زمین پرواز می‌کردند.

این روزنامه افزود: سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، روبات خرمگس پرنده‌ای را به‌طور مخفیانه در دهه‌ی هفتاد میلادی ساخت اما این وسیله‌ی جاسوسی برخلاف جهت باد نمی‌توانست پرواز کند.

به‌نوشته‌ی دیلی‌تلگراف، سازمان سیا از ادامه‌ی این کار امتناع کرد اما وزارت دفاع امریکا برای تحقیقات در مورد تراشه‌های رایانه‌ای - که بتوان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد - سرمایه‌گذاری کرده است.

این روزنامه نوشت: تعدادی از کارشناسان تأیید می‌کنند که ممکن است تعدادی از سازمان‌های خصوصی موفق به ساخت این طرح شده باشند.

دیلی‌تلگراف در پایان به‌نقل از «تام ارهارد» کارشناس هواپیماهای بدون سرنشین نوشت: امریکا کارهای خود را بسیار مرموزانه انجام می‌دهد.















      منبع خبر : ايرنا

بازگشت