متن كامل خبر
راه‌اندازی نسخه‌ی فارسی وب‌سایت نجومی APOD

تاريخ خبر :  22/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  691

- APOD در سال‌های اخیر تأثیر بسیاری بر جامعه‌ی نجوم داشته به‌گونه‌ای که به یکی از پرمخاطب‌ترین مراجع اینترنتی نجوم در جهان تبدیل شده است.

راه‌اندازی نسخه‌ی فارسی

وب‌سایت نجومی APOD







- APOD در سال‌های اخیر تأثیر بسیاری بر جامعه‌ی نجوم داشته به‌گونه‌ای که به یکی از پرمخاطب‌ترین مراجع اینترنتی نجوم در جهان تبدیل شده است.

ماهنامه‌ی نجوم نسخه‌ی فارسی وب‌سایت APOD را با نام «تصویر روز نجوم» با همکاری و موافقت رسمی مسؤولان APOD ارائه کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این وب‌سایت هر روز ساعت 12 ظهر به‌روز می‌شود.


APOD نامی آشنا برای بسیاری از علاقه‌مندان به نجوم است. این وب‌سایت از سال 1995 تاکنون به‌همت دو اخترشناس حرفه‌ای، هر روز تصویری جدید را از دنیای نجوم به نمایش می‌گذارد.

APOD در سال‌های اخیر تأثیر بسیاری بر جامعه‌ی نجوم داشته به‌گونه‌ای که به یکی از پرمخاطب‌ترین مراجع اینترنتی نجوم در جهان تبدیل شده است.

وب‌سایت APOD هم اکنون در 20 کشور جهان به‌طور موازی به‌زبان‌های گوناگون ارائه می‌شود و اینک به‌همت ماهنامه‌ی نجوم، نسخه‌ی فارسی این وب‌سایت با همکاری و موافقت رسمی مسؤولان APOD در اختیار ایرانیان و تمامی فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

وب‌سایت مرجع (Astronomy Picture Of the Day) (APOD)، متعلق به بخش فعالیت‌های ترویجی «مرکز فضایی گودارد ناسا» است که در سال 1995 تأسیس شد.

«جری بونل» (Jerry Bonnell) اخترشناس «مرکز گودارد ناسا» و «رابرت نمیروف» (Robert Nemiroff) اخترشناس «دانشگاه فناوری میشیگان» مؤسسان این وب‌سایت بودند که از سال تأسیس آن تاکنون مسؤولیت نوشتن و ویرایش وب‌سایت را برعهده دارند.

وب‌سایت «تصویر روز نجوم» با هدف کمک به‌ارتقای دانش نجوم ایرانیان در نشانی الکترونیکی ذیل قابل دسترسی است:

www.apod.nojum.ir

 


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت